Handdukar i stallet

lovehorses

Trådstartare
Jag har samlat på mig en många handdukar tillstallet, såna man int vill ha hemma.
Men blev här i dagarna att fundera, vad använder man handdukarna till? de jag använder dem till är att torka mina händer, bettet ibland och andra saker som behöver torkas av.
Känns som de bara ligger i en låda och samlar damm.

Vad gör ni med era handdukar?

Sv: Handdukar i stallet

Jag har nästan bara stora handdukar. Använder dem i huvudsak till att torka händerna och gnugga blöta hästar och hundar efter dusch respektive bad :-)

Har en hängandes på täckeshängaren på boxen och den använder jag till att torka händerna på och en gång när hästen hade fått för sig att äta jord i en vattenpöl så drog jag av mulen på honom med den. Torkar hästens ben och mina händer om jag kladdat med salva.
Det är alltså en grovhandduk. Tvättas ofta eftersom den blir skitig rätt snabbt.

En har jag vid handfatet och torkar händerna med, annars så använder jag handdukar när jag putsar läder eller torkar tvättade hästben.
Men jag upplever som du att jag har nog fler än jag behöver i stallet.
Två har jag broderat stallnamnet på, de är riktigt tjusiga! :D

Å kom på en till! En har jag och kör sista putsen med efter jag har ryktat.

Jag är handduksmissbrukare i stallet.:D Köper små på IKEA och använder minst 3 olika varje dag. En för att torka rent i huvud och runt ögon. (självklart en ren varje dag) Har en pissig märr så en för att torka rent på bakben och hasor. Blir svinäcklig så måste tvättas efter en användning. Sen har jag en för att smörja in liniment på ryggen. Förutom detta så går det ju år till händer och om man spolar ben, så vill jag gärna torka med handduk efter. Man kan aldrig ha för många handdukar i stallet.:p

Man MÅSTE ha handdukar i stallet! Jag håller med Charlotte1975!

1. Torka händerna
2. Torka bettet (torka saker överhuvudtaget:p)
3. Använda när man smörjer tränser
4. Torka benen + karlederna!
5. Torka av damm från hästen.

Jag använder alltid handduk när jag tvättar bettet efter ridning. Jag spolar varmvatten på det en liten stund och gnuggar sedan bort smuts med handduken. Mycket smidigare än att gnugga med händerna under vattnet. :)

När jag tränsat av håller jag handduken under hakan på hästen och drar fram och tillbaka så att den får klia sig.

En till händerna, en till bettet och en till småbalsensilaget (när vi tar in ny bal). Alltså tre OLIKA, sjukt viktigt. Torka händerna och bettet på samma är inte ok tex.

Behöver jag torka något skitigt så tar jag en använd och slänger den i tvätten sedan. Putsar jag tar jag en ny och slänger den i tvätten sedan.

Jag har en handduk som jag fuktar i varmt vatten och sedan använder för att torka av, massera och klia hästens huvud efter ridpasset. Speciellt uppskattat de gånger han svettats om ansiktet. :)

Oj, älskar rena handdukar, gärna de där små från I**A:)
Jag torkar av bettet, torkar händerna, lägger dem under hovarna när jag penslar tjära, putsar läder, torkar av benen när jag tvättat sår, torkar av stövlarna...Finns mängder av områden, har nog glömt hälften!!

Jag har handdukar till att torka bett, läder, händer, häst slem, ben och mycket mer.

Hästen tycker inte om slem i mungipan eller att vara svettig bakom öronen = hon kliar av sig det på allt och alla, så en handduk är perfekt för det, när den är skitig så fungerar den bra som bett och läder handduk och sist får den bli till benen.

Har klippt itu några stora badlakan så de blir i handduks storlek.

Har massor av handdukar i stallet, i olika storlekar. Används till allt möjligt! Torkar ögon och näsborrar med de små, de stora gnuggar jag päls och svans med när de tvättats eller spolats av. Torkar av sadeln om den blivit blöt, samt torkar vid putsning. Behövs att torka händerna på också. Super att ha många, då kan man slösa och bara slänga i tvätten sedan.

Allt.

Lägger över mina knän när jag kratsar hovar på hästar med smutsiga hovar
Torkar händerna på
Gnuggar tvättade svansar etc torra (det gick hialöst många när ena var dålig i magen)
Torkar av "diverse skitigt"
Torkar av sadelgjord/stigbyglar på om de blivit nerstänkta med lera
Osv

Gamla handdukar använder jag till att torka händer och bett med. Badlakan använder jag att sitta på när jag rider barbacka! Enkelt o bra. Lätt att tvätta....eller slänga. ;)

Har ingen handduk i stallet men måste påminna mig själv att ta med några!
Behöver använda till att torka sadeln när vi ridit ut i snö och regn. Torka bett och händer.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 416
Senast: Tantan
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka