handen på hjärtat, plockar ni upp efter era hundar?

Sv: handen på hjärtat, plockar ni upp efter era hundar?

Visst, om man går i en skog som nästan aldrig frekventeras av någon annan kan jag fatta att man inte plockar. Men de flesta går inte i sådana skogar, utan i skogar som utnyttjas av andra hundägare, bärplockare, svampentusiaster, mullegrupper etc. Och då tycker jag inte att det finns några ursäkter. Det blir inte mindre äckligt med hundbajs för att det också finns älgpluttar där liksom. Rovdjursbajs, inklusive hundbajs, är för övrigt väsentligt äckligare än lämningar från växtätare. Om jag trampar i lite kaninbajs gör det mig inget, men alla vet hur kul det är att gå runt med hundbajs på skon. Jag går huvudsakligen med hunden på två olika större friluftsområden, som används av många människor, och jag ser alltid massor med stora hundbajshögar. Säkerligen för att någon har tänkt att den inte ligger på stigen och därför inte behöver plockas upp.

Liknande trådar

Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 743
G
Övr. Hund Äntligen sommarlov! Men som hundägare blir det inte alltid som man minns det när man var liten. Upp varje morgon. I alla väder. Ut och... 2
Svar
23
· Visningar
2 475
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka