Handhästgjord

kopur

Trådstartare
Hur ser de ut? Har någon en bild på sin eller länk till en hemsida där handhästgjordar säljs? Jag är ute efter en gjord som man kan sätta framför sadeln på hästen man rider!

Sv: Handhästgjord

åh, vad praktiskt. Jag har alltid haft med mig handhästar i grimskaft endast. Hur spänns en sådan? Kollade på bilden som länkades till ovan men fick inte någon riktig uppfattning om hur den ska sitta...

Jag har inte en susning om hur den ska sitta tyvärr, hoppades att nån här kunde tala om det för mig :p ;)
Fast man borde ju kunna maila och fråga antar jag.

TACK för tipsen!!! Det verkar ju vara samma typ av gjord på båda butikerna - en smidig gjord som fästs runt ridhästen, framför sadeln och med en ögla där man sätter fast handhästen.

På annat håll fick jag tipset om att ha ett transportgrimskaft till handhästen - det är lätt att fästa och inte så långt att handhästen kan springa in framför ridhästen.

Jag har aldrig ridit med "fast monterad" handhäst förut, men man får väl träna lite på ridbanan till dess man känner sig trygg med att handhästen följer med!

Vilka underbara dekaler islandshestbutiken har!!! VILL HA till hästtransporten!!! Snälla tomten!!!

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband