Handla på Hööks för 4000....men vad?

Harbor

Trådstartare
Vårt ponnyekipage leder en cup där förstapriset är presentkort till Hööks för ca 4000 kr. Vi har lite gått och fantiserat att tänk OM... så vad skulle man köpa därifrån som är vettigt?? Tips?
Funderar på nåt Backontrack täcke kanske? Man vill ju gärna köpa nåt prisvärt, lite dyrare och inte vojlockar för 140 kr styck. Såna har vi så det räcker. Förstås kan det ju vara att de inte vinner nåt, men hoppas kan man ju :-)

Sv: Handla på Hööks för 4000....men vad?

Förbrukningsvaror, sånt som vanligtvis är astråkigt att lägga pengarna på! BoT produkter är väl också kanon att lägga pengarna på. Eller varför inte lyxa till med ett Bucastäcke?

Hööks säljer ju en del Stübben-träns, BoT och Bucastäcken. Annars skulle jag handla en del förbrukningsvaror: Ultrashield flugspray, pälsglans, Helosan, Aloe vera, lädertvål, läderfett, svampar etc etc.

ja det vore ju bra men tyvärr har vi inte det... Men har de kanske en klippmaskin? Har de något i ridkläder som faktiskt är värt att köpa? Bucastäcken passar tyvärr inte så bra på gossen. Synd. Har de månne några bra benskydd?

Finns Racesafe säkerhetsväst och Mips-hjälm och så har de fått in HV Polo ridklä'der och Eskadron skydd

Dom har en superbra Heininger klippmaskin. Men måste du köpa så dyra och "exklusiva" grejer? ;) Tänk att få gå in i en hästbutik, vilken som helst och bara köpa det som faller en in för 4000. Oavsett om det är hovkratsar eller dyrare täcken :p

Ja 4000 är inte så mycket pengar om man väl börjar plocka på sin nåt träns, några tyglar, benskydd osv. sen är pengarna slut. :p

*KL*

Om jag när jag hade häst hade fått 4000 bara sådär hade jag lagt det på något som är "onödigt dyrt" och inte finns på kartan annars, typ ett snorigt dyrt träns bara för tävlingar :D

Jag hade köpt BOT täcket, sen hade jag lagt resterade på förbrukningsmaterial saker som slits & går åt.

Jag hade ett presentkort på 5600:- och det blev nog mest småprylar och sånt där bra att ha. Lite trist i efterhand då jag faktiskt inte vet vad jag gjorde av dem :o

Jag hade köpt saker som kostar lite pengar men ändå är saker som man behöver: regn och vinter-täcken, eskadronbenskydd, firefox pälsglans, nån extra lädergrimma, extra sadelgjord (alltid bra att ha!) och till ryttaren har de några bra grejer tex: Racesafe skyddsväst, mipshjälmen, ridhandskar, och så säljer de en del HV-polo kläder :) Pengarna går åt fortare än vad man tror!

Senast ändrad:

Ja, BOT täcket har jag funderat på. Men vilket? Ett ridtäcke eller nättäcke? Sen kan ju tjejen få slösa pengen som blir över på allt möjligt smått annat.

Nå, på söndagen är den sista deltävlingen. Nåt kan ju faktiskt hända att de inte placerar sig alls och faller helt ut " tråkiga realistmamma.."

Ridtäcken säljer inte hööks. Jag tycker det är bäst att satsa på nättäcket!

Nämen, NU vet jag vad vi köper om vi vinner! Tävlingsskåpet för 4500!!! Behöver ett sånt men visste inte att det fanns! (förrän jag fick tipset här på Buke!!)
Bara en deltävling kvar, nästa helg. De leder än.... men kan tappa förstaplaceringen om de inte placerar sig alls nästa helg. Man vet ju aldrig vad som kan hända....

Smart! :D Men det fanns väl ett som kostade under 4000?

Hos oss fanns bara detta Showmaster, 450 euro. Vad är det andra för nåt? Kanske de kan beställa det, bara jag visste vilket jag ska fråga efter?

Kan man få för många grimmor? :) Man måste ju ha så många att man kan matcha hästens humör :)

7QT6AUsD

/Embla

:laugh: Vi har för många grimmor!! På varje deltävling har vi fått en. Typ alla i fel storlek tyvärr. Men det finns sen tidigare...

Det var showmaster jag tänkte på! I Sverige kostar den under 4000 har jag för mig :P

Trååkigt, men skåpet kommer inte att få plats i vårt singel-släp...:cry:
Så nu måste det hittas på nåt annat. BOT täcket, nu då. Hööks har ju inte alla deras täcken. Vilket täcke skulle man ta då? Alltså, vilket har man mest användning av?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med... 2 3
Svar
53
· Visningar
10 854
Senast: lil-sis
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 626
Senast: moonstruck
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 980
Senast: Salinero
·
Utrustning Hästvärlden är ju en värld av mode den också nu förtiden ;) Verkar lite som att människor och hästägare är uppdelade i olika läger... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
10 346
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka