Handmatning av fåglar

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Donalds
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 520
D

Donalds

Hur gör man det egentligen, inte för att jag tänkt testa eller så bara undrar hur det funkar. När tar man dem från föräldrarna? Accepterar föräldrarna att man tar ungarna ifrån dem? :confused: Hur länge brukar man mata dem? Förstår inte riktigt hur det går till...

Jag kan bara förklara hur det är när det gäller nymfkakaduor. Om man handmatar från dag 1 så ska man mata varannan timme i tre dagar, sedan var tredje timme tills den är 7 dagar etc, tills man är nere på 1 gång om dagen.
Tar man en unge från 21 dagars ålder (brukar vara så när man ska handmata för att få dem tama, att mata från dag 1 är korkat, det gör man bara om föräldrarna stöter ut ungen) så matar man den cirka tre gånger om dagen tills man är nere på 1 gång om dagen, sedan så börjar den äta själv.

Jag har för mig att det är lag på att bla nymfkakaduor ska matas av föräldrarna till och med 8 veckors ålder om inte särskilda omständigheter råder.... Men jag är inte helt säker, har för mig att jag har hört/läst det någonstans...

Undulat får handmatas från 6 veckors ålder och nymfar 7 veckor.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 226
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 081
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 157
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka