H
Hiwiie
Ska fatta själva historien kort. Pojkvännen och jag skulle köpa en vuxen hane på 1½ år, hade den på prov och blev självklart dödskära i hunden. Han visade sig dock vara övervärderad (kontaktade bl. a hans uppfödare) och vi föreslog ett lite lägre pris. Ägaren blev vansinnig och sade nej, hunden lämnades tillbaka. 1 månad senare ringer de och går med på vårt pris, säljaren ska själv beställa vet.besiktningstid och sedan höra av sig. Vilket inte sker, vi ringer och hon säger att hon avbeställt tiden och ångrat sig igen.
Jag är nästan hundra på att de kommer ringa igen, då ägaren inte är riktigt stabil psykiskt. Nu till min fråga:
Om jag isf erbjuder mig att lämna handpenning på hunden DIREKT, har hon rätt att ånga sig sedan bara sådär? Kan man skriva på ngt avtal ang detta?
Hunden mår inte bra där. Hon struntar fullkomligt i honom. Hon har inte ens uppfostrat honom rumsren efter 1½ år
Han är väldigt mager och skygg. Däremot klickade det oerhört mellan oss och jag tycker verkligen om denna lilla krabat. Men jag har inte pengar att betala ett överpris på ett par tusen. Det kostar ju att ha hund också. Säljaren är väldigt velig, och de går inte att lita på henne till hundra procent har jag förstått 
Jag är nästan hundra på att de kommer ringa igen, då ägaren inte är riktigt stabil psykiskt. Nu till min fråga:
Om jag isf erbjuder mig att lämna handpenning på hunden DIREKT, har hon rätt att ånga sig sedan bara sådär? Kan man skriva på ngt avtal ang detta?
Hunden mår inte bra där. Hon struntar fullkomligt i honom. Hon har inte ens uppfostrat honom rumsren efter 1½ år