Handridning och .... handridning

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Elo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 228
Den största ögonöppnaren jag någonsin fått var när jag var i Portugal för ett par år sedan och fick rida GP utbildade hästar . (2 pass/dag enskilt för tränare i 6 dagar). Hästarna var så väl utbildade för sits och skänkel att handen inte fick göra det minsta utom att hålla en kontakt. Då sade de upp sig och vek in huvudet och började svänga runt i en cirkel 😂

Vi var ett gäng hyfsat utbildade svenskar som åkte på detta på samtliga de olika hästarna vi red första ridpassen. När de först gjorde så hade vi alla impulsen att börja försöka ”styra oss ur det” vilket givetvis gjorde det ännu värre.

Jäklar vad fort vi fick ur oss ”handreflexerna” pga just det enorma utslaget . Otroligt nyttigt och insiktsgivande!

Liknande trådar

Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 929
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 317
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m