Handridning och .... handridning

Den största ögonöppnaren jag någonsin fått var när jag var i Portugal för ett par år sedan och fick rida GP utbildade hästar . (2 pass/dag enskilt för tränare i 6 dagar). Hästarna var så väl utbildade för sits och skänkel att handen inte fick göra det minsta utom att hålla en kontakt. Då sade de upp sig och vek in huvudet och började svänga runt i en cirkel 😂

Vi var ett gäng hyfsat utbildade svenskar som åkte på detta på samtliga de olika hästarna vi red första ridpassen. När de först gjorde så hade vi alla impulsen att börja försöka ”styra oss ur det” vilket givetvis gjorde det ännu värre.

Jäklar vad fort vi fick ur oss ”handreflexerna” pga just det enorma utslaget . Otroligt nyttigt och insiktsgivande!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 627
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 813
Senast: Görel
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Min sambo sa igår att han ofta är lite orolig när jag är i stallet och rider ensam. För ett par veckor sedan var det en hästskötare som...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 347
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp