• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 134
Sv: Handskar

Jacson har väl nån liknande Roeckl typ. har provat dom och de va helt okej men Roeckl hanskarna är klart bäst!

ARTIKEL_99_stor.jpg

Man kanske kräks på utseendet, men dessa arbetshandskar är supertunna (tunnare än Roeckl), håller jättebra, är ofodrade, har inga sömmar där man håller i tyglarna och kostar under hundralappen i en välsorterad butik för yrkeskläder. Bara att slänga in i tvättmaskinen dessutom...

Oh! Det kan vara värt att kolla på. :idea:

Vilket material är det?

Sånna där använder faktiskt ett par i stallet :)
Inte just den modellen kanske, men samma märke i alla fall.
Har själv aldrig testat dock, men de verkar nöjda med sina.

overtyre skrev:
Precis vad jag tänkt göra! :D Dessutom måste jag prova chaps och skor där också. :p
Jag har ganska stora. 7 1/2 i Roeckl.

Jag hoppas du ska vara där hela veckan då! :D
Nåt positivt, stl 7½ i Roeckl är lätt att hitta! :)

Ramn skrev:
ARTIKEL_99_stor.jpg

Man kanske kräks på utseendet, men dessa arbetshandskar är supertunna (tunnare än Roeckl), håller jättebra, är ofodrade, har inga sömmar där man håller i tyglarna och kostar under hundralappen i en välsorterad butik för yrkeskläder. Bara att slänga in i tvättmaskinen dessutom...

dem där finns på bl a hööks för 119kr eller nåt men på granngården så kostar dem typ 79kr :) Har själv sånna och dem e riktigt bra faktiskt :)

sen tycker iaf jag att Kyra K har superhandskar iaf när det kommer till passform jag har långa smala fingrar och de flesta andra handskar har förkorta fingrar :( eller för tjocka :( Har bla ett par marinblå crouche eller hur det nu stavas från Kyra K som är super också :)

overtyre skrev:
Vilket material är det?
Nån form av tunt syntetskinn, väldigt svalt faktiskt.
Om det måste vara naturmaterial så är dessa handskar ju helt fel, men Roeckl Light Grip är ju också 100% syntet.

Nä. Det är inte så noga det där med material egentligen.

De billigare kopiorna håller ännu kortare tid än det dyrare orginalet. Jag har testat. Orginalet höll i över ett år och kopian har hållit för 8a ridtillfällen:(
Men man får vad ma betalar för.
Tunna skinnhandskar brukar ju hålla något längre, men de gå inte att tvätta så de brukar ju lukta därefter:devil:

Oj. Det var ju synd. :(

Vilka märken säljer tunna skinnhandskar då? :confused:

Finns ju olika. Jag hade ett par ProRider som jag var mycket mycket nöjd med. Tyvärr fick den ena handsken fötter:mad:
Ska köpa ett par nya senare i år.
De har även ett par tunna fina vinterhandskar där man fortfarande har mycket god kontakt trots att de är fodrade - superbra om man tränar vintertid. Håller dock inte handen varm vid längre uteritter.

Som sagt det enda negativa med skinnhandskar är att de inte går att tvätta. Efter längre användning har ju händerna en tendens att lukta mycket mycket illa efter användning:devil:
Det var därför jag köpte de andra - de är ju tvättbara:banana:

Tillverkare är Ejendals, www.ejendals.se
Handskarna heter Tegera Pro och finns mycket riktigt i många olika modeller. Dom är tvättbara i 40 grader, och det blev riktigt bra när jag testade :)

Även om inte affären har hemma så finns vissa modeller i storlekar från 6-12, så de ska kunna sitta riktigt bra!

Okej. Hur mkt kostar ProRider?

Aja. Det är inte så noga. Lite svett har väl ingen dött av. :angel:

Precis de där hade sambon med sig från jobbet hem.De var alldeles för små åt honom så jag tog dem! Jättesköna att rida i faktiskt:)

equipages handskar är tjockare än roeckl och mkt mkt sämre lvalitet, i längden lönar det sig med roeckl för du hinner slita ut 3 par e-page på samma tid som ett par roeckl :smirk:

E-page kostar runt 120-130 kr. iaf i butiken jag jobbar som tillhör kedjan "riktig ridsportbutik"

JAg köpte ett par supersmidiga vinterhandskar i vintras från Prorider, la dom på bussen 1½ vecka senare :devil: jag älskade dom handskarna.

Har inte provat någon sommarhandske dock, så vet inte hur dom är.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 242
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och... 2
Svar
22
· Visningar
2 017
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Det som inte fick hända hände - klänningen jag har beställt har inte kommit fram. På två veckor har den inte ens lämnat Norge, så vad... 2
Svar
20
· Visningar
2 144
Senast: Sel
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 085
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka