Hansbo/combi som transporttäcke

aiquen

Trådstartare
Kan man använda ett Hansbo combitäcke som transporttäcke eller måste/bör ett transporttäcke ha kryssgjordar, bensnören/svansrem o.s.v?

Sv: Hansbo/combi som transporttäcke

aiquen skrev:
Kan man använda ett Hansbo combitäcke som transporttäcke eller måste/bör ett transporttäcke ha kryssgjordar, bensnören/svansrem o.s.v?
Sommartid är Hansbo täcken underbara att ha som svettäcke:love: Hästen torkar direkt!! Vintertid kanske dom kan bli ngt kalla...men de beror nog mest på vart man bor...bor man i smällkalla norrland o ska iväg på träning när det är ca -15 ute så känns ett fleccetäcke betydligt bättre...!:angel:

Det beror väl på om hästen brukar rulla runt mycket i transporten...

När min häst e oklippt under milda vår o höstdagar så använder jag det med en täckgjord som transporttäcke, när de e kallare eller klippt häst så blir de tjockare! Nu står väl visserligen min häst väldigt still i transporten men de har verkligen aldrig kanat på sne eller nå sånt för mig.............

Liknande trådar

Utrustning Så var det dags att börja planera sommarens äventyr :banana: 3 dagar till fjälls m underbara hästen min :D Behöver tips på allt...
Svar
7
· Visningar
1 686
Senast: Ingela_S
·
Hästmänniskan Jag ska lämna mitt 6-åriga sto på foder i augusti. Samtidigt har jag själv en valack på foder. Till min foderhäst har jag fått med en... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 473
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Alltså när ni överlåter en häst; säljer eller lämnar på foder, och utrustning ingår? Det har hänt mig inte bara en gång att man fått hem...
Svar
17
· Visningar
2 204
Ridning Började på en ny ridskola för ett tag sen och den är minst sagt annorlunda mot min tidigare ridskola. 90% av hästarna måste man ha spö... 2
Svar
38
· Visningar
4 938
Senast: Miedo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?