Hansbo hjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 522
N

Notorius

Tänkte köpa en sån och ha så länge tills jag får min Gpa, är trött på den gamla :p
Meen nån som har bild på hur de ser ut på riktigt? Så jag inte blir besviken.

Såhär ser de iaf ut på hastshopens hemsida:

HS7951.jpg

Sv: Hansbo hjälm

Min Hansbo ser ut sådär, fast svart och lite annat tyg, men annars väldigt lik. Eller du ville se den på någons huvud (inte mitt):
lasnew.jpg

Fast du kanske vill läsa följande larmrapport innan du bestämmer dig. Hör gärna med hästshopen vad de säger (larmet är ju ett år gammaltså de kan ju ha bättrat sig). Fick mig att fundera på en ny hjälm: http://www.kuluttajavirasto.fi/user...50&site=36&tmf=7420&root_id=7420&mode=readdoc
Attans för den är superbekväm...

Okeeej, bye bye till den :p

Köper en IRH sålänge då.

För att:

1. IRH-arna är ju billiga
2. Det är inte mina pengar
3. Jag är satans trött på den jag har.

Därför.

Men varför köper du inte GPAn direkt??? Problem att få hem den eller???? Om du itne själv betalar spelar det väl ännu mindre roll... :)

För att jag har fått/ska få (har inte fått hem den än) en Ipod med 15 GB så mina föräldrar vill inte/kan inte köpa en Gpa nu. Jag får den i julklapp istället :p
Och jag vill hellre ha en mp3 :p

Lycka till att fylla 15 gig. Jag har aldrig fyllt min Ipod Mini som har 4.. Slöseri på pengar såvida du inte är mycket musik intresserad och skall använda den som hårddisk.

Vad är det för fel på hjälmen du har? Är den så ful så att den är fulare än en IRH?

Haha :p oops. Aja, då byter jag väl till en med 4 eller 2(om det nu finns).
Jag som tänkte köpa en med 60 GB först :o

Jaa den är apful, och 2 år gammal, och har blivit alldeles för stor :eek:
Idag när jag rejsade i skogen kände jag hur den lättade typ 2 cm ovanför huvudet :crazy: Med hakbandet spänt.

Haha, snyggt.. men IRH är nog en av dom obekvämaste hjälmarna ja provat.. :smirk: bara så du vet.. :p går inte att jämföra med gpa:n ens...

JAg tycket att hansbo hjälmen är rätt ful om jag ska vara ärlig :o
hehe, men kör på en IRH.
Vilken GPA har du köpt?? :)

ja tycker IRH är såååå skön.. älskar den.. :love:

Fy fan säger jag bara! Jag rider hellre utan hjälm än att ha på mig en sådan där hansbo eller irh! Kopior av Jw och GPA! GROVT!
Jag har en GPA till vardags och John Whitakern på tävling, båda är sörtsköna! Varför inte köpa en JW istället,den är lika skön som GPA:n men dubbelt så snygg!

jag har 512 meg, (ipod shuffle) den kostade 990 kr, skitsnygg och duger gott och väl. jag har den iofs bara när jag cyklar till o från skolan och när jag är ute med hunden.... Har du spelaren i fickan o man ser dom vita hörlurarna vet man ju inte om det är 512 meg eller 60 gig...

till hjälmdiskussionen; tycker det låter extremt onödigt att köpa en sån hjälm. Varför? för att den är ful, slöseri med pengar, vänta på den andra istället... den som väntar på nåt gott...

Ser ut som på bilden... Den har lite knepig passform, är ganska "bred", passar bättre på mer runda huvud än ovala... Går inte ner lika långt på huvudet... låter svammligt, jag vet :angel:

Annars är jag jättenöjd med den, är lätt, man blir inte så varm, och läderbanden är supermjuka.

Nu syndar jag.

Jag vet - jag är märkesmänniska, jag hatar kopior, osvosv. Men Hööks lättviktshjälm ÄR det skönaste som suttit på mitt huvud. Den utan plastsak alltså.

_breeze_ skrev:
Fy fan säger jag bara! Jag rider hellre utan hjälm än att ha på mig en sådan där hansbo eller irh! Kopior av Jw och GPA! GROVT!
Eftersom det är samma tillverkare som gör Hansbo och GPA åt Pikeur så tycker jag knappt man kan tala om kopia. Hansbohjälmen säljs dessutom under den tillverkarens riktiga namn utanför Sverige.

Haha, vad ägd hon blev.

Till alla. Jag skippar hjälmen, shoppade lite häromdan så pengarna tog slut :o
Men jag får en GPA titan/titium lr vad de nu heter u julklapp.

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter... 2
Svar
24
· Visningar
1 609
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 621
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 180
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 268
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka