Hantverkare var i lägenheten utan att jag var förvarnad.

Sv: Hantverkare var i lägenheten utan att jag var förvarnad.

Nej, men en polisanmälan kanske får de ansvariga i styrelsen att förstå allvaret och förbättra rutinerna.

TS är själv en av de ansvariga i styrelsen.
Så det kanske är lämpligt att lösa det hela internt inom styrelsen.
 
Sv: Hantverkare var i lägenheten utan att jag var förvarnad.

I just det fallet, ja (vilket jag redan har påtalat för TS). Sedan varje andra i tråden påtalat problem i hyresrätter samt upprepat "bortglömda" aviseringar. Där kanske det kan behövas polisanmälas i vissa fall. Alla hyresvärdar är inte bra. Alla hyresvärdar borde inte vara hyresvärdar. Det är inte en skitsak att upprepade gånger få hantverkare in helt oaviserat.
 
Sv: Hantverkare var i lägenheten utan att jag var förvarnad.

Jag förstår att detta känns jobbigt för dig och att det har förvärrat en redan tuff situation. Jag tycker absolut att du ska ta upp detta med styrelsen, om du inte känner att du och ordföranden redan har rett ut saken. Man jag vidhåller det jag skrev i mitt förra inlägg, en polisanmälan verkar oproportionerlig. Ingen har ju velat dig ont utan det är en ren klantighet. De flesta hade tyckt tat det var obehagligt eller irriterande, men det är nog inte helt vanligt att man tar det så hårt som du har gjort. Eftersom detta inte är något du verkar avisera vitt och brett var det nog ingen som anade att du skulle må så dåligt av det här. Jag gissar att ordföranden har varit stressad och så har det blivit tokigt.

Jag ser detta ur flera perspektiv. Inte bara ditt utan även ordförandens och polisens. Jag har själv varit ordförande i en Brf och det är inte så himla lätt. Man försöker göra sitt bästa och balansera medlemmarnas ofta ganska tuffa krav. Man är inte proffs utan en helt vanlig människa som på sin fritid ska driva en förening och sköta en fastighet. Ibland blir det fel. Då hoppas man på att de andra medlemmarna ska vara förstående för att man bara är människa och att man i bland tänker fel eller blir stressad. Om jag hade gjort ett misstag ev det slag som hände dig så hade jag blivit knäckt bara av att få insikt om att jag hade fått någon annan att må dåligt. Att bli polisanmäld, för något man har gjort med goda intentioner, hade faktiskt knäckt mig. Det hade också kunnat betyda slutet för min yrkeskarriär, där en prick i belastningsregistret för annat än trafikförseelser inte accepteras. Tänk dig för.
 
Sv: Hantverkare var i lägenheten utan att jag var förvarnad.

Nej, men en polisanmälan kanske får de ansvariga i styrelsen att förstå allvaret och förbättra rutinerna.

ursäkta men det enda det skulle resultera i att polisen skulle dra på smilbanden och styrelsens medlemmar inkl anmälaren skämmer ut sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp