Här är jägarnas tips till ryttare inför älgjakten

Som ryttare är ritterna i skog och mark något som både häst och ryttare uppskattar. Men det är oerhört viktigt att du har koll på vad som sker i skogen där du rider om du rider ut under jaktsäsongen. I den här artikeln ger Jägarnas Riksförbund sina bästa tips till ryttare.

Det bästa är om man kan prata med jaktlaget och fråga vart de tänker jaga under dagarna så man kan hålla sig på annat håll. Annars är reflexer väldigt bra och sjunga högt också, så man hörs också. 😅

Jag har ingen aning alls om vilka jaktlag som finns häromkring men de är alltid duktiga med att sätta ut varningsskyltar :)

Jag undviker att rida i skogen den första veckan då alla gubbar har tagit ledigt från jobbet och är ute och jagar. Sedan har de snart skjutit slut sin kvot och då är det lugnare i skogen.

Så gjorde vi med. Efter första veckan så jagade de endast på helgerna tills kvoten var fylld.
De skickade även sms till vår stallägare om när och var de skulle vara, så hon skrev alltid på stalltavlan med..

Jag har ingen aning alls om vilka jaktlag som finns häromkring men de är alltid duktiga med att sätta ut varningsskyltar :)
Problemet är när de inte är lika bra på att plocka bort dem när de inte jagar längre. Sätter upp dem på hösten och (i bästa fall) plockar bort dem till våren (eller om det är någon annan som gör det). Då är ju inte skyltningen till mycket hjälp.

Problemet är när de inte är lika bra på att plocka bort dem när de inte jagar längre. Sätter upp dem på hösten och (i bästa fall) plockar bort dem till våren (eller om det är någon annan som gör det). Då är ju inte skyltningen till mycket hjälp.

Nej då är skyltar inte till värst mycket hjälp..

Vilket tyvärr är standard där jag rör mig... :(

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: tara
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 769
Senast: mamman
·
R
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig... 2
Svar
33
· Visningar
4 625
Senast: Pyrran
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 943
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka