Har beställt nytt täcke!

cactuspower

Trådstartare
Jaaa va kul! Nu har jag beställt ett nytt vintertäcke med halvhals på :) :) :). Det blev till sist ett från Shires, 400 g med halvhals.
Det var ju kampanjerbjudande på det täcket så jag gav 755:- för själva täcket (frakt & postförskott till kommer ju dock.)

Så här ser det ut:

93vhc1.jpg

Är jättenöjd med mitt köp! :D :banana: :banana:
Eller jag hoppas i alla fall att jag ska vara det :p

Velade länge mellan detta, ett Rhino från Horseware och ett Horsesaver från Källquists. Men nu blev det alltså ett från Shires tillslut.... :p :) :) :)

Sv: Har beställt nytt täcke!

:love: älskar blå täcken, älskar dock inte shires... :o kan bero på att alla shire täcken jag köpt har varit måndags exemplar...Hoppas ditt kommer att funka bra i vinter! och många vintrar framöver!

Senast ändrad:

Fynd! :) Ser fint ut också!

Nu blev jag själv sugen på att beställa ett sånt (eller det med 300 gram och helhals).

Hur är Shires i storlekarna? Bogen?

Vad tråkigt :crazy:
Hoppas verkligen inte jag får den erfarenheten!
Vad är det som "hänt" med dina täcken, är det så att de går sönder? Inte håller tätt?

Jag har för mig att Centaur här på forumet tycker att Shires är jättebra, och hon verkar vara riktigt kräsen ;)

Jaa, haha nu kommer jag gå och längta som en tok efter att få hem det där täcket ju! :p Vill ju ha det nuuu.... :D Prova att använda sökfunktionen här på buke och kolla vad du kan hitta om storlekarna osv. det gjorde jag när jag var på täckesjakt (sökte runt på lite olika märken dock...)

Vet i alla fall att centaur här på buke har ett sådant, dock i en annan färg.
Och hon verkade väldigt nöjd med sitt - hoppas jag blir lika nöjd med mitt! :)

Velade Länge med om jag skulle beställa ett regntäcke därifrån med, men jag bestämde mig till sist att endast beställa detta eftersom jag inte har någon erfarenhet av Shires ännu. Blir förmodligen ett regntäcke från Horseware (Amigo) fast det blir nog inte förens i vår.. hon har ett billigt från Börjes sedan förra året som får duga tsv. Det är ju inget fel på det så... tycker dock det är praktiskt att ha ett par täcken att kunna byta med om det ena har läckt igenom eller så...

Jo hon gjorde ju det :)
I övrigt verkade det vara lite delade meningar om Shires. Men jag hoppas att jag ska bli nöjd med det! Har ju ingen täckesmarodör direkt, det billiga regntäcket från Börjes som jag gav runt 400:- för är fortfarande lika fräscht som vid köpet (dock i behov av en tvätt :D ska passa på och impregnera det samtidigt då också...)

Min är också snäll mot täckena :)
Men har ju bytt stall (igen, suck) så jag vet inte hur nya kompisarna är. Men har de sänder mina täcken får de köpa nya :devil:

Jo, det är praktiskt när dom är sådana så dom inte har sönder täckena. Skönt med en sådan häst! Min syster har en häst som har sönder i princip alla täcken han har på sig :crazy: Detta gäller såväl HW som Börjestäcken. Men nu finns det ingen större mening med att lägga ut tusenlappar på dyra HW eller andra kvalitétstäcken för han lyckas alltid ha sönder dom på något sätt.. så nu har han bara Börjes täcken nästan...

Du får smeta på nåt som smakar äckligt om de tar en tugga i dina täcken... :devil:

Jo, har de sönder täckena känns det meningslöst med dyra täcken. Har ni provat en jutesäck haha ;)

Tja iofs, men vad äckliga täckena måste bli då 'ryser'

love_loppan skrev:
:love: älskar blå täcken, älskar dock inte shires... :o kan bero på att alla shire täcken jag köpt har varit måndags exemplar...Hoppas ditt kommer att funka bra i vinter! och många vintrar framöver!

De höll inte tätt, regntäcket läkte efter 15 min duggande regn. lämnade tillbaka det, fick ett nytt som höll typ 20 min sen läckte det med.
Har haft tre tjocke vintertäcken som inte ens klarade av att det snöade på dem. :crazy:
Har dock ett stalltäcke som är super fast hästen levde loppan i boxen... :o
Nu var detta ett par år sen jag köpte dessa täcken.
Men vet andra som är nöjda med sina shires täcken så jag hoppas ditt funkar bra!

Jag har bara Shire täcken, och tycker dom är super!!! :bump: Jag har regntäcke, vintertäcke och innetäcke till båda mina i Shire och har passat bra till både mitt halvblod/xx (SOM ÄNTLIGEN ÄR SÅLD!!! :banana: ) som har ganska så lång rygg och även passat perfekt till min spanska import som är ruggigt kompakt. SÅ jag bara älskar de täckerna + att dom é billiga! Mitt senaste vintertäcke (köpt i våras, tidigt) gav jag 400:- för! Min spanjor gnager dessutom alltid på min andra och även det har täckerna hållt för. Så jag är deffinitivt supernöjd!

Snyggt täcke, appropå shires så hade förra medisen två stycken och dem var suvreäna och hållbara

Knapplån (& svar till er alla)

Det verkar ju som jag trodde att det skulle bli - många delade meningar om Shirestäckena. Men jag hoppas i alla fall att mitt har bra passform, hållbarhet och inte läcker i första taget osv... Återkommer med rapport, kommer ju dock inte använda det
förens det är riktigt kallt ute. Har ju inte så stort behov av det just nu :smirk:

Har shires en webbshop??
Vad är adressen??

Vill du köpa shires täcken till lite lägre pris kan du göra det på Eko :- de har samma modeller fast billigare. Ett litet tips bara!

Liknande trådar

Utrustning jag klagar aldrig på horseware annars, dem är oslagbara, MEN, jag tycker dem bleks överdrivet mycket?! tex. ett Rhino Wug, halvhals... 2
Svar
27
· Visningar
2 543
Senast: happy_drink17
·
B
Utrustning Håller på att bli tokig! Har sökt igenom hela internet känns det som :mad: Min häst är vääldigt känslig för skav. Har ett vintertäcke...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: BancoB
·
Utrustning Är på jakt efter ett nytt rejält vintertäcke och funderar att frångå Horseware, pga pengarna. Vill ha ett pålitligt täcke som är i...
Svar
15
· Visningar
1 971
Senast: Fredag
·
J
Utrustning Jaha, nu sitter man här med ett sprillans nytt Rhino wugtäcke, inhandlat till 2-åringen p g a att han ser ut som en lermumie varenda dag...
Svar
16
· Visningar
1 331
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka