Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En kompis till mig har fått en häst av några som hon kände.
Det skrevs inget kontrakt.
Har dom som ägde hästen förut rätt att ta tillbaka den när dom vill om dom skulle vilja det?
Nån som vet nåt om sånt?
Har hon fått den och har vittne på att hon fått den som en gåva så har de ingen rätt att ta tillbaka den, egentligen behövs inget vittne, muntligt gäller men kan vara svårt att bevisa om man inte har kontrakt eller några vittnen på att de har gett henne hästen.
Muntliga avtal gäller precis på samma sätt som skrivna, däremot kan det vara svårare att få ett muntligt avtal verifierat. Om någon tvist skulle uppstå i den frågan, är det defenetivt bättre att inneha överlåtelse avtal på hästen.
Hästmänniskan Hej
Jag har aldrig lämnat ut en häst på foder förut, men jag har själv haft foderhäst tidigare. Då var det med ganska hårda kontrakt om...
Hästmänniskan Hejsan,
Möjligtvis lite längre inlägg men finns lite info att behöva skriva så det blir tydligt.
Ok, så sen oktober förra året (alltså...
Hästmänniskan Har ett litet dilemma.
I maj hörde en mamma till en av sonens klasskompis av sig. De bor i närheten men vi har inte haft någon kontakt...
Hästmänniskan Jag vet att det bara är jag själv som kan fatta beslutet, men nu är jag så ihopsnärjd av mina egna tankar, så jag tänkte att buke kanske...
Hundavel & Ras Men det förstår du väl ändå att det inte är rimligt att statistikföra precis varenda hund som föds och dör i varje land, och ännu mindre...
Lantbruksdjur Och i vårt sista kläck har två av blommekycklingarna HÄTTA 😍 ytligt som tusan men så himla gulligt! Har kollat efter uppfödare som har...