Har du saker för 25.000:- du inte använder?

Ramona

Trådstartare
Blocket hävdar att medelhemmet har saker till ett värde av 25.000:- som de inte använder eller som de hade saknat ifall de sålde sakerna.

Jag har tänkt mycket på det där vad jag skulle kunna ha hemma eller i förrådet som jag inte använder som är värt så mycket, och vi kommer inte upp till 25.000:- ifall vi hade sålt allting. Vi drar alltså ner medel.

Har ni saker till ett värde av 25.000:- som ni inte använder? Vad är dessa saker? Vad har folk som bara står och "skräpar" liksom?

Sv: Har du saker för 25.000:- du inte använder?

Inte en chans. En gammal damcykel, lite billiga köksprylar och gamla defekta DVD-spelare är knappast värda ens en tusenlapp tillsammans. Jag har aldrig haft råd att köpa på mig en massa saker som jag inte behöver...

Fast iofs, jag har två sadlar hängande, värda 9 resp 12 tusen vardera. De används knappast jätteofta, men ibland.

Dyr balklänning, ringbrynjor, djurskinn inkl varg m.fl, lite vapen. Jag tror nog vi kan komma upp i det. Men eftersom jag tänkte på det nu så skulle jag sakna grejerna om dom var borta :D

Och dom kommer till nytta någon gång!

Definitivt. Dock är merparten, jag skulle säga 90%, inte mitt utan sambons. Han har försökt få mig att administrera en försäljning men när jag säger att jag vill ha provision brukar diskussionen dö ut. :D

Nej det har jag inte. Jag har ganska lite prylar som jag inte använder, det finns en del "pynt" som jag inte använder just nu men det handlar om små summor.

Absolut inte i hemmet, men tittar man runt i uthus kan man nog skrapa ihop en del.

Jag har flyttat alldeles för många gånger de senaste åren för att ha onödiga saker ;).

På tomten - ja, absolut. Drar upp medel rejält till någonstans runt 200k. Lika mycket som huset är värt haha. Sambon samlar motordrivna saker.

Inne i huset, som inte används.... eh, nä, typ... en saftmaja och en 10 år gammal laptop? Annars är det ingenting vi inte använder.

Dyr balklänning
Fast de får man inte många hundralappar för tyvärr. Jag har också ett flertal hängande som jag försökt sälja, men det är helt omöjligt. Trots att det är moderna och fina klänningar som bara är använda en eller max två gånger.

Lätt.

Sadlar och diverse hästutrustning enbart det 25 papp.
Bil, hästsläp ( hästen död) elcyklar ...
Skulle säkert kunna sälja för 100 om behovet fanns."
Lever tyvärr som"den som har mest saker när den dör vinner.

/B

Senast ändrad:

Nopes, det har jag verkligen inte.. skulle jag ha det skulle jag bli mer än förvånad :D

Inga problem.

3 barnvagnar, 2 akvarium, lite hästgrejer, leksaker, böcker, lite bilgrejor, sedan allt annat smått och gott... Borde rensa!

Nej, inga prylar som vi inte använder. Men skulle jag få för mig att sälja mina märkesväskor så skulle jag få in runt 10-13 tusen direkt. Om inte mer, det beror på hur marknaden ser ut men det märket jag använder är lättsålt.

Varför det inte finns prylar att sälja är för att jag säljer av på tradera då och då. Där har jag tjänat många tusenlappar.

Aldrig i helskotta att jag skulle komma upp i det!

Jag har "dödstädat" och har dessutom flyttat ett par gånger de senaste åren - så det finns ytterst få saker som jag inte använder.

Tror max jag skulle kunna komma upp i några hundralappar. Har dock en tavla jag inte längre tycker om - men konst får man inget för så kanske strax under tusenlappen, i allra bästa fall!

Jag sålde precis lite hundtäcken och andra hundsaker jag inte använder, det blev nästan 1000kr på det. Nästan så man ska ta detta som en utmaning och se hur mycket man kan få in :) Är dock tveksam till att jag skulle få in 25000kr.

Det har jag absolut, vi har prylar som man skulle få några hundra tusen för totalt om det skulle behövas.
Dock är det ju en del saker vi skulle sakna som tex båtar och motorcyklar men de används väldigt sällan numera.
Men utöver det har vi en mängd med tävlingsskidor, pjäxor, stavar, hästgrejer, märkeskläder osv som bara det skulle bli en bra bit över 100´och det är ingenting vi skulle sakna bara vara skönt att bli av med och återfå utrymme.
Men det är sjukt jobbigt att annonsera och sälja därför är det kvar.
Men med jämna mellanrum brukar jag ta tag i eländet och sälja av en del och det känns alltid skönt :)

Inomhus -Nej, säljer grejer och lämnar till secondhand med jämna mellanrum. Har en regel att om en sak inte använts på 1år så får den flytta.

Uthusen -Ingen kommentar, sambons paradis..

långt ifrån, snarare 2000-3000,om ens det om man räknar ihop allt höll jag på att skriva. Sen kom jag på att jag har en massa arvegods som står på ett annat ställe,som på rätt marknad tydligen är värt en hel massa.

Men det faller ju på att jag egentligen skulle vilja använda grejorna om jag bara hade plats för dem där jag bor. Dessutom så är det inget jag skulle sälja.

Nej, inga prylar som vi inte använder. Men skulle jag få för mig att sälja mina märkesväskor så skulle jag få in runt 10-13 tusen direkt. Om inte mer, det beror på hur marknaden ser ut men det märket jag använder är lättsålt.

Åh, ngt. Ot... Vart sjutton kan man sälja märkesväskor? Oanvänd sådan, nypris strax över 2000:-. Provade tradera utan framgång. Behöver pengar betydligt mer än en väska som inte matchar arbetsbyxorna;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 150
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 213
Senast: cewe
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 789
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 966
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka