Har du saker för 25.000:- du inte använder?

Sv: Har du saker för 25.000:- du inte använder?

Nej det har jag inte, Långt ifrån.

Däremot kan jag lungt säga att mina föräldrars resp hushåll och farmor garanterat har så mycket som bara ligger, inte att det ligger en massa värdefulla grejer överallt men en hel del som skulle invringa pengar på ex blocket. Möbler, porslin, sportgrejer, verktyg/maskiner för bygg och trädgård, tavlor, byggmaterial mm mm.
Säkerligen så ligger procentuellt fler över den gränsen ju längre upp i åldern man kommer.

Jag har alltid sålt mina på tradera. Funkar varje gång men det är Louis Vuitton jag använder och dom är populära och säljer alltid. Det beror på vilket märke det är.

Blocket hävdar att medelhemmet har saker till ett värde av 25.000:- som de inte använder eller som de hade saknat ifall de sålde sakerna.

Jag har tänkt mycket på det där vad jag skulle kunna ha hemma eller i förrådet som jag inte använder som är värt så mycket, och vi kommer inte upp till 25.000:- ifall vi hade sålt allting. Vi drar alltså ner medel.

Har ni saker till ett värde av 25.000:- som ni inte använder? Vad är dessa saker? Vad har folk som bara står och "skräpar" liksom?

Inte en chans! Nog för att jag har mycket prylar, arvegods efter mor- och farföräldrar + mina föräldrar. Men det är ingenting som är värt några pengar. Vi sålde en hel del efter mamma när hon dog - bland annat ett antik skåp - fick ihop 4000 kr. Böckerna försökte vi skänka till ett antikvariat - men de vägrade ta emot. Farmors samlartallrikar är värda knappt en 10:a stycket. Kvinnorna i min släkt har samlat på linne och porslin. Kostat mycket vid inköp är inte värda något idag - men än rent emetionellt värde.

Jag själv köper inget nytt heller, har inte investesterat i varken guld eller konst - så här finns inget att sälja för att få loss pengar

/Lizzie

Kom förresten på att vi har en servis här hemma som är värd en hel del. runt 10 papp gissar jag. Så vi kommer nog upp i 25 tusen ändå. Har även en barnvagn som ska säljas. Servisen har aldrig använts och lär heller aldrig göras. Den får ligga i en kartong i källaren. Min mans så jag kan tyvärr inte sälja av den.

Nej, inte en chans.

Jodå - och hälften skulle vara böcker för 10 kr styck. Jäääklar vad böcker det finns i detta hus. Men resten så skulle vi få sälja så mycket småsaker för att få ihop pengarna så skulle det inte vara värt besväret.

Blocket hävdar att medelhemmet har saker till ett värde av 25.000:- som de inte använder eller som de hade saknat ifall de sålde sakerna.

Jag har tänkt mycket på det där vad jag skulle kunna ha hemma eller i förrådet som jag inte använder som är värt så mycket, och vi kommer inte upp till 25.000:- ifall vi hade sålt allting. Vi drar alltså ner medel.

Har ni saker till ett värde av 25.000:- som ni inte använder? Vad är dessa saker? Vad har folk som bara står och "skräpar" liksom?

Ja, men det är inte alla som värderar min samling av avklippta tånaglar lika högt.

Jo, det skulle jag nog kunna skramla ihop. Jag har tyvärr hamstergener från båda mina föräldrar :p så jag har väl sparat mer än nödvändigt efter deras respektive bortgång.

Det är jag medveten om men eftersom den är helt ny och komplett så lär den ge en slant ändå om vi skulle sälja den. Den säljs i delar på tradera i omgångar så ser ju lite vad folk är villiga att betala.

Senast ändrad:

kl

Nej långt ifrån att jag kommer upp i det.Jag har en sadel jag eventuellt skulle kunna får 2000 kr för och så är det nog något jag kan få nån hundralapp för till här, tex lite barnkläder. I övrigt, nej. Inte ens saker jag använder har jag för den summan tror jag.

kl

Japp jag skulle lätt komma över 25,men då är jag både FD hästägare,sko o väskdåre och har en hög ärvda smycken jag borde göra av med.
Problemet är att jag får allergi bara av att tänka på besvärliga/prutande köpare :)
Och så alla annonser som ska skrivas och alla bilder folk vill ha......suck!!

Absolut!

Jag är sämst på att sälja eller göra mig av med saker.
Så jag har förrådet fullt med saker som jag förmodligen aldrig kommer använda igen.
Möbler, lampor, skivstång, träningsredskap, datorer, mobiler, elektriska hårstyling-saker, kläder, ridkläder, smycken, oanvänt smink/parfym/krämer etc, skor etc etc.

Har också en massa som ska avvecklas i stallet: Amerigo-sadel, schabrak och lindor i set, täcken bla.

Tyvärr inte. Har gått igenom en del och tittat då jag gärna skulle ta emot lite mer pengar.

Åh ja, jag har nog häst och ridsaker som ligger och närmar sig den summan. Och sen en massa andra saker för ytterligare pengar.

Nej, knappast! Jag flyttar alldeles för ofta för att samla på mig grejer jag inte använder. Mina ägodelar får plats i tre resväskor, typ! :p

Inga problem.

3 barnvagnar, 2 akvarium, lite hästgrejer, leksaker, böcker, lite bilgrejor, sedan allt annat smått och gott... Borde rensa!

Så länge du fortfarande hittar mini bland allt så är det lugnt, då kan du fortsätta samla ;)

Så länge han inte kryper in och gömmer sig i källarförrådet är det lugnt! :p Gör han det däremot är det nog kört. ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 152
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 213
Senast: cewe
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 789
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 966
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka