Har du själv valt att komma hit till oss eller är du hittvingad?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den frågan fick jag igår av en i "min" personal.
Det är tråkigt att det är en så dyster bild av arbetsplatsen. Det är mycket att ta i, min första månad som chef har varit vad man skulle kunna kalla "intensiv" och jag har nog fått ett och annat grått hår, men när de berättar om när de lämnar barnen på morgonen och förskolepersonal ryggar tillbaka när de berättar var de jobbar, och de får kommentarer som "hatten av för dig som jobbar DÄR" - det är lite sorgligt faktiskt. Det finns så mycket positivt på stället som ska lyftas och den gamla negativa bilden och ryktena behöver tvättas bort.

Fick tom lite beröm igår av personal och det var kul att höra, även om det är tungrott organisatoriskt och det behöver göras en del tuffa förändringar, även om vi inte har svar på allt, även om vi inte hinner med utan hela tiden "springer efter sista vagnen" -men trots det börjar personalen se att vi någon slags plan och uppskattar det.

Vad jag svarade på frågan?
Jag blev erbjuden att komma hit. Man frågade mig om jag ville och jag sa ja.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är nervöst att gå på arbetsintervju och arbetsgivare har ofta flera de ska intervjua. Och man ska väl ha en gnutta tur för att bli...
2
Svar
21
· Visningar
4 536
Senast: tornblomma
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 099
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 839
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jag gpr sönder
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp