Har era pållar börjat fälla vinterpälsen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Märta_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 2 484
Hehe... det kan man lungt påstå!!!

Nordisen började fälla redan för en månad sedan! Varmblodet har börjat fälla för nån vecka sedan. Det är aaaningens irrierande att vara ute och köra pållarna nu, man får mun och ögon fulla med hår... :p

Ponnyn fäller som en isbjörn. iofs så har hon mkt mer päls än araben. Han fäller bara lite. Men han har bar fjun på kroppen jämfört med henne anyway. Märktes på ridbyxorna när jag red barbacka idag iaf :D

jajamensan,syns inte så mycket när jag borstar
men det syns på min tröja.Fina hår som äter sig in i tröjan.skit svårt att få bort.Irriterad är hon också fast hon är 12år,Har aldrig visat något tidigare. :confused:

Liknande trådar

En vän till mig undrade vad detta beror på; Hästen är 12år gammal, alltid varit solid mörkbrun fram till denna vår. Nu har hon fått...
Svar
13
· Visningar
670
Senast: warg
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
512
Senast: Mirtai
·
Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka