Har haft en otursvecka

Den här veckan alltså.

Sovit dåligt har jag gjort. Jätte dåligt. Har ändå kommit upp och tagit mig till arbetsträningen varje dag. Woho på den.

I onsdags skulle jag bära ner skräp. Som jag gör varje onsdag. Lyckades då snubbla över en tröskel och ramla in i en dörr och klämde in ena påsen med benet. Kände en brännande smärta. Jag hade skurit mig på glas som låg i en påsen. Blodet rann, jag upp och sa till chefen att jag skurit mig. Hon skickar direkt upp mig till vc.

Väl där mötte jag en gammal vän som jag helst undviker :banghead: Men vi pratar lite ändå och bryter väl isen mellan oss kan man säga. Ingen jag vill umgås med men hej kan man ju säga ändå. Liten stad ni vet.

Sköterskan tycker såret ser bra ut. Tror inte att det behöver sys men vill ändå att en läkare kikar på det. Läkaren tycker att vi kan sy nåt stygn. Jag som får fullkomligt panik av bara tanken säger helst inte. Okej, då stripsar vi ihop det. Tack! Blir jag tagen på sängen sådär och inte hinner förbereda mig är jag inte samarbetsvillig :angel:

Allt gick i alla fall bra. Tills i kväll. Det har kliat, och kliat och kliat och jag blir fullkomligt galen av allt kliande så skrev till en kompis som är sköterska. Jag visste ju själv att det troligen är kompressen jag fått en reaktion av. Så nu har jag tagit bort kompressen, gjort rent såret och lagt på en ny kompress som jag vet att jag tål.

På lördag ska striparna tas bort. Tur att jag ska till Stockholm och besöka min morbror som är läkare.
Men fasiken va vasst glas är.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 098
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp