Har jag fattat rätt?

caradan

Trådstartare
Jag tor att jag har fattat nu hur man räknar men jag skulle vilja få det bekräftat så om någon vill/orkar kontrollera om jag gjort rätt?

Krafft groov: 2kg
Betfor: 0,3 kg
Lusern: 1 kg
Soja: 0,3 kg
Hö: 10 kg (30 protein, 7,5 MJ /kg)

Jag fårf detta till Mj: 109.03 samt protein: 710.80 vilket ger en kvot på: 6.519. (använt mig av Ninas info om de olika fodrerna)

Stämmer detta?
 
TYvärr så har jag inte det, jag tog aldrig den delen men jag får skicka in igen och se men tyvärr så har jag inte ekonomi att göra det förrens efter jul tror jag!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 175
Senast: Ullmerkott
·
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
3 940
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 122
Senast: Irival
·
Foder & Strö Linfrökross + soja som ger kvot på 6.57 Eller soja + lusern som ger kvot på 6.28 Att räkna på annat är stört omöjligt då proteinet inte...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp