Här kommer bilderna på Globusen på min häst, som jag tror ligger dåligt, vad säger ni

Sv: Här kommer bilderna på Globusen på min häst, som jag tror ligger dåligt, vad säger ni

Skit utprovare är hon själv utnämd?:confused: Sadeln ska givetvis ligga bra utan paddar hit och dit, Tycker sadlarna ser små ut för både dej och hästen. Har du provat wintec sadlar? de ligger bra i pris köpte min ny för 4450kr. Fördelen är att du kan byta bom i den, ny bom kostar runt 250kr om han nu musklar sej mer är det ju bra att kunna byta bom om sadeln i övrigt ligger bra och annars är wintec sadlar lätta att sälja i andra hand om det skulle visa sig att den inte passar sen. lycka till och försök få tag i en annan sadelexpert:bump:

Sv: Här kommer bilderna på Globusen på min häst, som jag tror ligger dåligt, vad säger ni

Jag har testat wintecen men den var för svängd för min häst, den glappade bak.

Jag ska smsa henne imorrn så får hon komma o hämta sadeln.

O man ska inte säga tack:) (det betyder otur) Jag ska höra mej för o se om jag hittar någon bra.

Jag läste ett mail som jag fått från globus där han som skriver säger att esperanzan som jag testat har en rak bom och att loke har en lätt böjd bom, kanske det är värt att testa den, eller vad tror ni?

Tja, om det är just en Globus du ska ha så visst kan du prova den, men Loke är en allroundsadel. Men det kanske inte gör något? Andra märken som är i ungefär samma prisklass och kvalitet som Globus är t ex Jacson och Hubertus.

Det gör inget om det är en allroundsadel. Jag är öppen för förslag på sadlar men jag lägger inte mer än 7-8000 kr på den. Men det finns ju dyra märken begagnade oxå.

Jag vet inte vad Jacson o Hubertus passar för typ av ryggar, men jag kommer ihåg att en häst på skolan hade en Hubertus som jag tyckte var jätte skön.

Eftersom du bor i Stockholm bör du väl kunna hitta en hästaffär med ett bra sortiment av nya och begagnade sadlar och seriös personal. Låna hem ett antal sadlar. Ta hjälp av någon som vet vad h*n sysslar med och prova, prova, prova. Det tror jag är bästa sättet att lära sig vad som passar ens häst och inte.

...:crazy: Pma mig gärna vad den utprovaren henne...

Man blir förskräckt när man ser såna "utpassade" sadlar...

Hubertus: svängd rygg, Jacson: rakare rygg men inte rak.

Jovisst finns det affärer. Den sadelutprovaren jag hade ut nu har en av affärerna så denna gång ska jag höra mej för om någon vet något om nästa människa jag ska ta ut. Jag fick höra idag från en i stallet som annvänt sej av samma människa som mej o hon var inte heller nöjd, fick oxå en för liten sadel.

Du kan ju även prova dyrare sadlar, men sen köpa dom begagnade istället. Det är rätt smart tror jag. Du kan få mkt i den prisklassen.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 301
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka