Har någon av er haft barn med allvarlig sjukdom?

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
Då menar jag sådana sjukdomar som kräver långvarig medicinering och sjukhusvistelse. Hur orkar man med som förälder?
 
Sv: Har någon av er haft barn med allvarlig sjukdom?

min lillebror har en svår sjukdom som blir värre med tiden.. han har ducshennes muskeldistrofi(kan inte stava) han är inte ofta på sjukhuset men ibland..omm du vill veta mer skriva pm
 
Sv: Har någon av er haft barn med allvarlig sjukdom?

Även om det är lite av en klyscha, du har inget annat val än att orka.
Har en lillebror som föddes med en hjärntumör, och några år senare fick genomgå
en njurtransplatation p ga cellgifterna och medecinerna han fick emot cancern, han
har alltså varit sjuk med långa sjukhusvistelser emellanåt under hela sin uppväxt. (Nu är han 15)
Precis som lillsmurfagirl skrev så får man försöka tänka positivt.
Ett stort stöd för framförallt min mamma har varit Barncancerföreningen, att kunna prata med människor som
varit/är i samma situation som man själv kan vara guld värt.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Kropp & Själ Antag detta. Du får reda på att det i din släkt finns en ärftligsjukdom av allvarlig karaktär markant ökad risk för död, kräver...
2
Svar
26
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Hoppas att det inte är opassande att jag klampar in här som icke-förälder, men jag såg något klokt i Facebookgruppen Heja Livet igår och...
2
Svar
25
· Visningar
1 994
Senast: Bexzor
·
Juridik & Ekonomi Detta är hypotetiskt och förenklat för att förhoppningsvis det ska vara tydligt. Omgift förälder med tidigare barn dör. Kvar är änka...
2
Svar
35
· Visningar
2 067
Senast: Manji
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp