Bukefalos 28 år!

Har någon haft problem med CSN-lån?

Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Jag vart bara tvungen, min stackars vän håller nog på att gå i taket om jag inte slutar oroa mig inför henne varenda sekund. :D

Jag är medveten om att oron säkerligen är fjantig, men jag vill bara ha någon annan som lyckats så att jag kan se att chansen finns. Gud, varför skulle den inte finnas.

Såhär kommer det vara i några veckor nu. :o
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Jag tycker inte oron är fjantig, det är döjobbigt att oroa sig och det är inte alltid särskilt logiskt heller! Men det jag menar är att det är destruktivt att tex ställa fråga här på buke för att se om ngn annan "lyckats" (och därmed lindra din oro), om det nu är så att du skulle vilja sluta oroa dig :) Men äsch, allt det här är bara ett ett sidospår, är lite inne på ämnet då jag läste om just "oro"/ältande i skolan i våras och kom att tänka på det när jag läste din tråd :)
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Jag får helt enkelt vänta och hålla tummarna. :D

.. Och den kursen om oro skulle jag behöva i bagaget. :o
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

En bekant skrev kort engelska (tror jag det var) på sjukhuset i början av förlossningen. Skolan fixade någon giltig övervakare som var på plats.:D
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Strålande! I mitt fall försvårades det av att det var söndag också så skolan var liksom inte öppen iaf :p
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Till TS:

Har hört många som haft problem med CSN men är du ANTAGEN till dina kurser/program/linje så har jag aldrig stött på någon som haft krångel :)
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Hur mycket tror ni de bryr sig om gymnasiebetygen när folkhögskolan och universitetet går bra? :eek:

Inget alls. Garanterat. Det har liksom inte ens med saken att göra.

Jag hade inga betyg från varken grundskola eller gymnasium och fick utan minsta problem lån när jag gick på komvux. Sen blev jag sjukskriven och i samband med det missade jag massa poäng (hade försökt plugga ett tag innan jag blev sjukskriven men inte orkat) men jag behövde bara skriva ett litet brev till CSN om särskilda skäl eller nåt sånt och sen fick jag studiemedel även fortsättningsvis.
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Fast om du varit berättigad till bidragsdelen, varför skulle du inte få lånedelen då? Klart det kommer gå vägen!
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Jag är antagen och har svarat ja, och dessutom har jag platsgaranti på de kurser som ska läsas då jag läser ett helt program. :D
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Det jag tänker skriva nu är inte menat just i ditt fall, utan mer allmänt:

Det irriterar mig lite ibland när folk man läser om faktiskt inte verkar ha särskilda skäl till att inte ta sina poäng (lathet är inte ett särskilt skäl!) utifrån vad de skriver och sedan ändå sitter och hittar på de mest tårdrypande historier om nära dödsfall, misshandel, våldtäkter och aborter (jag har sett det, ja.) för att få behålla sina studiemedel. Att bre på med de värsta snyfthistorier som finns utan skam i kroppen mot folk som faktiskt är drabbade och berörda. :eek:
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Jag vet inte. :D Bidraget känns som att det har varit så svårt att missköta så mycket att man faktiskt inte fått det. I alla fall på gymnasial nivå. Folk med hög frånvaro har fått varningar, fortsatt skolka och underprestera men inga riktiga beslut har fattats ändå. Nu skötte jag mig i och för sig och fick aldrig någon varning från CSN.

Jag antar att jag tror att de är mycket hårdare med lånen. :nailbiting:
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

I samband med att jag inte fick studiemedel pga förlossningen funderade jag sisådär en sekund på att använda min mammas kroniska cancer som skäl. Det är möjligt att det hade varit godkänt men nej. Hennes sjukdom påverkar mig inte särskilt mycket så jag använde förlossningen. (Såhär i efterhand onekligen dumt :banghead: )
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Man tycker ju annars att en förlossning borde vara skäl nog! O_o

KL

Fick sms imorse från CSN och fick bittert inse att min laptop inte öppnar PDF-filer. :nailbiting: Stal pappas dator och där stod det att jag blivit beviljad studiemedel, så hurra! :bump:

På Fredag då jag åker till lägenheten kommer den kännas mer som min, då jag vet att jag snart kan betala för den. Det är okej att jag börjar betala nära jag kan, så att sägandes. Nu vet jag att jag kommer att kunna.

Tack för alla era ord! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Det är mycket man kan tycka som CSN inte tycker ;)

Grattis! Skönt att du kan släppa det nu :D
 
Sv: Har någon haft problem med CSN-lån?

Det finns inga skäl till att du ska nekas CSN.

Och OM det är så att man faktiskt får problem med dem när man gör "standardansökan" så går det oftast att resonera om man ringer till dem och är tålmodig och trevlig. Jag fick lite problem då jag plockar ihop kurser själv och således ansöker en termin i taget. Eftersom poängen inte alltid rapporteras in på rätt sida av terminsbrytet mellan höst och vår så stod jag i vintras med endast 6 p inrapporterade trots att jag läst heltid och klarat alla uppgifter i tid. När jag ringde till dem så kunde de ta in mina poäng från terminen innan (som råkade vara över 50 p eftersom jag även det terminsbrytet fått poäng för en hel uppsats terminen efter att den var skriven) och räkna ut en medelpoäng för de två terminerna och så fick jag CSN som sig skulle.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp