Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

L

Ledsen123

halvt Stübbenträns ? ? ?


Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil:
Har handlat massor över nätet genom åren och ALDRIG blivit lurad på detta vis.
Jag hade lyckats spara ihop så jag skulle kunna köpa ett fint märkesträns, begagnat så klart.
Hittade "drömtränset" på ett ställe folk lägger in sina annonser på hästprylar till salu och köpes.
Det var ett mörkbrunt Stübben träns med vit fodring och tyglar
Inköpt hos H***s 2008
Fick bilder på tränset och det såg jättefint ut.
Betalade tyvärr direkt in på säljarens konto. 950:-
Tränset kom med posten och jag glad som en lärka tog in paketet frpån brevlådan och öppnade det förväntansfullt.
Första glimten varriktigt positivt
En snygg breed nosgrimma, mörkbrun med vit fodring :love:
Sen öppnade jag mer av paketet och.... och.... och bara stirrade utan att tro mina ögon :eek:
Där var det ett SVART nackstycke med sidstycken :confused:
Och SVARTA stångtyglar, som man har till ett kandar
Visserligen var dom mjuka och hyffsat välunderhållna men men
Dom var definitivt INTE inköpta 2008. Och inte heller var dom märkta med Stübbenloggan i lädret.
Nosgrimman och pannbandet var dock mörkbruna med vit fodring och märkta med loggan där det ska vara.

Självklart skickade jag ett mail till säljaren om att jag var både ledsen och förbaskad, inte för att jag trodde h*n skulle svara.
Men jodå, jag fick ett svar... där stod det att det visst var ett Stübbenträns inköpt förra året på H***s för 4 000:-
För det hade en kompis till säljaren sagt och hur kunde jag tro att kompisen skulle kunna ljuga ? ! ? !
Svarade tillbaka att H***s inte har några Stübben träns i den prisklassen och det enda dom har som var lite pris på var kandaret som kostade knappt 3 000:-
Sen tog den konversationen slut :mad:

Så min fråga är nu ifall det sitter någon som fått ett halvt kandar, eller ett träns, som är mörbrunt på nackstycket och sidstycken och ev. tyglar, och som har svart pannband och nosgrimma och ev. svarta släta lädertyglar.
Och som kanske skulle vilja byta till sej dom RÄTTA delarna
Fast det är och förblir nog en önskedröm :cry:

Skriv nu inte en massa om att man inte SKA betala innan man fått grejorna m.m.
Men jag skulle inte heller skicka något utan att ha fått betalt innan, eller åtmindstånde via efterkrav/postförskott....
Så nu skulle jag vilja här i min ledsamhet få veta hur många fler det är som gjort samma usla internetaffär...
Kom igen nu och muntra upp min svarta dag...
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

jag är nästan helt hundra på att resten av tränset inte existerar. för varför skulle någon plocka isär det och sälja halva omatchade träns?? nä det är nog så att det var endast dessa delar säljaren hade, och så har hon knåpat i hop det med andra delar.

väldigt tråkigt men är nog tyvärr inte så mkt du kan göra åt det...
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Himla trist när folk är så oärliga.:mad:
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Jag kan bara beklaga det inträffade, det är otroligt tråkigt när sådant händer....men tyvärr inte helt ovanligt :(

Själv har jag bara haft en otrevlig upplevelse med internetaffärer och det var en traderavinst där säljaren i efterhand krävde tre ggr så mkt i porto som varan kostade (tresiffrigt belopp pratar vi här) och i samma mening hotade med negativt omdöme. Säljaren fick behålla sin vara till slut och jag betalade henne för vad frakten kostade...surt var det verkligen :(

Behöver jag säga att jag numer aldrig budar på auktioner som inte i förväg anger fraktkostnaden?
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Jag brukar inte heller betala i förskott men har väntat på ett bett lite väl länge nu, nu kostade det bara en hundring men jag tycker det är tråkigt ändå.
Jag hoppas fortfarande att det bara är posten som har krånglat.
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Usch, din stackare :(. Man VILL ju verkligen kunna lita på folk! Jag har råkat ut för väldigt få oärliga människor, tack och lov. Köpte ett (billigt) klädesplagg på Tradera som jag aldrig fick. Hade kontakt med säljaren, som sedan bara försvann. Fler än jag som inte fick sina saker, och vi lämnade neg. omdömen. Säljaren avregistrerade sig och "försvann"... Fattar inte hur man tänker när man gör så:mad:?????
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Hänt mig en gång. skulle få ett helt nytt exemtäcke. I posten kom det ett fullt funktionsdugligt men knappast nytt täcka av annan modell. Nu fick jag det extremt billigt så jag orkade inte bråka. Men shit happens tyvärr =(
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Fick du inte se några bilder på tränset innan du betalade?

Det finns ju tyvärr människor som inte är helt ärliga när det gäller internetaffärer. Jag har nog klarat mig hittills från de värsta...
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Fast det är svårt att se på bild stübbens mörkbruna är ju väldigt mörk.
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Jag brukar inte heller betala i förskott men har väntat på ett bett lite väl länge nu, nu kostade det bara en hundring men jag tycker det är tråkigt ändå.
Jag hoppas fortfarande att det bara är posten som har krånglat.

ja bett är ju verkligen stöldbegärliga på posten:(
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Du har förmodligen alldeles rätt. Men man kan aldrig vara helt säker med vad folk menar, jag brukar alltid fråga en extra gång om jag är osäker på vad den andra egentligen sa.

Kanske lite onödigt... men kul när man börjar förstå sig på sina medmänniskor :D.
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

ja bett är ju verkligen stöldbegärliga på posten:(

Ja, jag tror att det är någon ridande liten vikarie som har snott det:mad:














:angel::rofl:
Nä, det tror jag inte, men av någon underlig andledning så tar posten väldigt god tid på sig här ibland och vissa brev har både en och två kaffefläckar på sig efter att ha varit på rundtur i några gårdar innan de hamnar rätt;)
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Ja fast jobbigt med de nya kuverten när limmet inte löses upp när man sätter över en kastrull med kokhett vatten :D

Nu har jag klarat mej hyfsat trots en hel del traderaaffärer på sistone.

Fast en var väl inte så lyckad.
Jag vann på en hjälm ( vet att man inte ska köpa beg hjälm, men nu blev det så).
Hjälmen kostade 100 kr och portot 40. Hade 5 dagar på mej att betala. Dan efter fick jag vinnarmail och skulle precis betala när jag fick mail från säljaren med " Varför har du inte satt in pengarna än??? Ska du ha hjälmen eller???"
Jag svarade att jag inte visste att det var så bråttom då jag precis fått vinnarmailet, men visst kan jag sätta in pengar direkt.
Fick då tillbaka att "Nejdå så bråttom var det ju inte".

Efter ca 10 dagar började jag undra var hjälmen var nånstans.
Fick då till svar att " Hm, vad jobbigt det blev nu. För frakten var ju inte 40 kr utan 70 så jag har inte råd att skicka den för jag måste ha mina pengar till annat och får inga förräns om 14 dagar, vill du vänta tills dess eller betalar du 30 kr till direkt?"

Jag blev lite irriterad då jag tyckte dels att hon fått 140 kr som hon kunnat använda till att lägga ut för frakten , dels att hon skickat så otrevligt mail efter en dag och nu inte kunde skicka efter 10 dagar.

Fick ett svar om att många betalade så sent så hon antagit att jag oxå skulle gjort det.

Jag satte in 30 kr till och efter nån vecka kom hjälmen. Dock hann jag beställa en ny då jag började undra om det fanns nån hjälm.
Hjälmen som beskrevs som i gott skick och nästan ny var jättesmutsig, knoppen var av och hela remmen där ena spännet skulle sitta var av så fast jag skulle haft spänne fanns inget att fästa det i.

Nu var det inga större summor fast undrar vad en del tänker på när de säljer saker.
hon sålde dessutom 5 hjälmar till efter när jag kollade.
Kanske hon tigger till sig folks kasserade hjälmar och hoppas på att "suckers" som jag ska köpa dem :)

Grannen köpte ett par shorts för 5 kr och portot gick på 30 typ. Sen när hon skulle hämta ut paketet fick hon lösa ut portot igen för det var använda frimärken på som säljaren klippt ut från ett kuvert :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Häromdagen köpte jag ett schabrak men fick en kavaj istället. Så nu letar jag efter hon som köpt kavajen och fått ett schabrak.

Säljaren blandade ihop paketen när hon skrev adressen.
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Jag handlar mycket beg - betalar alltid in i förväg och jag kan inte påminna mig om att jag blivit lurad på DET sättet (när det gäller hästgrejor). ÄNNU.......... Förstår att du är pissed!
En gång försvann en försändelse - då fick jag pengarna tillbaka av den trevliga säljaren. Men efter ca två veckor kom en granne (just hemkommen från semesterresa) in med paketet och jag kontaktade föstås säljaren och betalade tillbaka kosingen!
En annan gång köpte jag ett anonymt brunt träns för 30.- + frakt (saknade nosgrimma men det använder vi inte iaf). Visade sig vara Baines....
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Hört talas om ponnyexpressen?


En sån :laugh: för säkerhets skull.
 
Sv: Har ngn köpt ett omärkt träns o fått ett

Jodå, jag fick bild på tränset men ingen så pass närbild att man kunde se att även sidstycken och nackstycket var märkt...

Men jag får väl göra en djupdykning i stallådan och se om jag hittar matchande huvudlag färgmässigt åtmindstånde...
För det bär mej verkligen emot att ha det svarta som följde med, till Stübbendelarna i alla falll...
 

Liknande trådar

Utrustning Söker efter ett träns som jag har fått en bild i mitt huvud på. Har alltså inte sett detta i någon affär eller dylikt men jag söker...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: BigEnough
·
K
Dressyr Ska köpa ett kandar. Ska vara svart då sadeln är det. Är kandar som träns i storlekarna? isåfall i stl cob. ska ja ha med vit fodring...
Svar
17
· Visningar
1 555
Senast: Centaur
·
Utrustning RG's ylletäcken... vilka färger finns dom i? är det bara beige o brun? visst har dom lite skumma storlekar, har för mig att mitt...
Svar
6
· Visningar
963
Senast: popeye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp