RG, gjordar, träns m.m...

Breccia_

Trådstartare
RG's ylletäcken...
vilka färger finns dom i?
är det bara beige o brun?
visst har dom lite skumma storlekar, har för mig att mitt fleece är 145/Large typ.

sen skulle jag vilja ha någon/några snygga gjordar.
helst vill jag ha såna där gamla med läder på, finns det att köpa någonstans? om någon vet vad jag menar vill säga. de är inte elastiska o har kuddar klädda i läder på ryggen så att säga.
sen skulle jag vilja ha ett par snygga elastiska, gärna beiga m. mässing, tips?

även transportskydd skulle jag behöva tips på, ska sälja mina Mark Todd eftersom hästkraken verkligen avskyr dem :smirk: Jobbigt läge men man får väl acceptera det. behöver mjukare o inte så tjocka, han vägrar gå med MT-skydden... Bucas har jag ett par men dom är gamla o fula, blåa o.s.v. finns dom i beige eller svart?

träns behöver jag oxå ett nytt, hästen har fått mer nacke nu o mitt rundsydda åker lixom fram över öronen hur lätt som helst o det känns inte spec säkert.
vill ha ett svart ( usch :smirk: ) med tunna, mjuka remmar, aachen-nosgrimma ska det vara. kvalité går först.
iofs kan tränset få vara brunt då jag så småning ska köpa en brun dressyrsadel till honom inte än, men jag överlever om det är brunt :angel:
mässingsattiraljer ska det vara oxå!

tack för tips :p
 
Sv: RG, gjordar, träns m.m...

Jag har sett rg's täcken i blått och grått också.
Det ser ut såhär
4_0.jpg

En kompis hade det till sin skimmel, hur snyggt som helst! jag har 145 i mitt täcke, och det är rätt stort i storleken.

Jag har bucas 2000 transportskydden, de är mjukare än MTskydden iaf. De finns i brunt också. jag är jättenöjd med mina!
7047.jpg


Angående tränset skulle du ha köpt mitt gamla dressyrträns från HG. Bred latexstoppad nosgrimma, men smala remmar i övrigt, och mässingsspännen såklart. Synd att jag hann sälja det ;)
 
Sv: RG, gjordar, träns m.m...

jag trodde väl att du skulle svara... :angel:

hmm, jag tror dock wilbur passar bäst i beige/brunt, det är ju lättast att ha till allt oxå. tillsammans med de där transportskydden vore det ju lite snyggt faktiskt.

sluta sälja saker, du måste fråga mig först förstår du väl :p
 
Sv: RG, gjordar, träns m.m...

Vad vill du ha för MT transportskydden? :angel:
 
Sv: RG, gjordar, träns m.m...

var köper man rg sakerna då?? gärna på nätet! :)
 
Sv: RG, gjordar, träns m.m...

Hästbiten är nog den enda svenska sidan där man kan köpa dem, men det är möjligt att man hittar dem på andra ställen o man googlar lite! :)
 

Liknande trådar

Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 576
Senast: Hedwig02
·
G
Utrustning Letar ett träns, men skulle behöva hjälp då jag inte hittar det jag söker.. Är en nordsvensk som ska ha tränset, har x-full i...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: freike
·
Utrustning Matchningsfreak hej :D Jag har ett i-landsproblem :angel: Min häst väntar på operation och ska stå rätt länge och jag har gott om tid...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: ajax85
·
Utrustning jag har hittat 2 gamla, smutsiga selar i lagårn som jag har tänkt att rengöra o smörja. men jag behöver tips på hur jag ska göra. ja har...
Svar
5
· Visningar
3 812
Senast: Vivo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp