Bukefalos 28 år!

Kandar frågor o behöver tips

K

karatefisken

Ska köpa ett kandar. Ska vara svart då sadeln är det. Är kandar som träns i storlekarna? isåfall i stl cob. ska ja ha med vit fodring eller svart. vill ha en tjock nosgrimma.
Rundsytt eller inte spelar ingen större roll. spelar heller ingen roll om det är mässings eller silverspännen.
Massa tips och förslag tack! Kollade på h**ks kandar men de föll mig verkligen inte i smaken..

Ska helst kossta under 1000 kr.
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

har kollat på de där men gillar inte de märkets läder.. hade ett träns som oavsett hur mycke ja smörje då blev de aldrig mjukt utan hårt som papper som gav skav.

är det någon som har german line kandaret? de såg trevligt ut.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kandar frågor o behöver tips

Söker du på german line på forumet får du upp många trådar om det kandaret. Har för mig att de har slutat tillverka dem, men om du har tur kan det finnas kvar. Väldigt prisvärt kandar med mjukt läder iaf! :idea:
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

köp german line, men i full för dom är små. jacsons är jättefula, kandar ska ha dolda spännen! vitt foder eller ej beror på hur hästen ser ut, har den bläs ska du inte ha vitt!
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

prisvärda kandar har stübben!!
fast jag tycker att OS är prisvärt då det håller sig fint i så många år (10-15 år inga problem).
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

hon ser ut såhär...

n671860268_486161_7476.jpg
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

Tycker inte att du ska ha vitt foder när hästen har bläs!
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

ja e så kär i kandar med vitt foder men får bli ett helsvart ändå då tror ni har rätt hon har ju trotts allt eget vitt. vart kan man köpa GL då? vart kan man beställa dem?
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

jag skulle valt helsvart! vitt foder är snyggast om hästen bara har en stjärn. gl hittar du till rimligt pris på hippsonshopen. :) tycker dom är jättefina och bra pris, tyvärr så små i stl att min inte kan ha dom..
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

okej tack för hjälpen! Beställde ett nu fast beställde cob ändå för hon har så litet huvud. full blir alltid gigantiskt på henne.
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

Hoppas det blir bra!

I och för sig spelar det ingen roll nu längre men de nya jacson är inte alls så dåliga i lädret som de gamla. Jag hade förut ett träningskandar från Jacson och det var torrt hur mkt du än smörjde. Däremot köpte jag ett träns från dem för inte så länge sedan och det är mkt, mkt bättre än det förra.

Jag tycker det är snyggt med vit fodring äv om hästen har bläs! De har bägge mina hästar (ibland iaf).

http://i19.photobucket.com/albums/b198/SaigonSaigon/jacson.jpg
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

såg ju inte så tokigt ut. ja skrev att ja ville ha ett cob med vit fodring men om de va små i stlkarna vill ja ha ett helsvart i full haha ja e krånglig så får se vad ja får hem.
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

Jag har german line och det är ok, även om jag föredrar ännu mjukare läder. Men med mycket smörjing har det blivit fint. Använder det inte så ofta, annars skulle det nog bli mjukt ännu fortare.

Hästens huvud är ganska litet och full var som vanligt stort på henne men funkar (bland de sista hålen, men det är jag van vid på fullblodshästarna, cob brukar vara för små i pannband och nosgrimmor finns ingen perfekt storlek till dem) jag tycker till skillnad från andra inte att det verkar litet i storlekarna?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kandar frågor o behöver tips

ja har fått hem mitt kandar nu iaf. men cob.. de ser lite litet ut faktist.. i pannbandet just. nosgrimman såg stor ut. I värsta fall får ja väl byta de till en stl större men tror de räcker med att byta pannband.
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

jag har haft två och på båda var nosgrimman stooor, fick ha i innersta hålet, det är sidostyckena som är jättekorta...
 
Sv: Kandar frågor o behöver tips

provade cob igår.. bahaha käkremmen gick inte runt... köper ja full kommer de bli gigantiskt på hennes skalle. får skicka tillbaka det och köpa ett annat någonstans..
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 393
Senast: Minett
·
Utrustning Letar efter ett träns med remontnosgrimma som finns i x-full till vår nordsvensk. Enda kraven är egentligen att det ska finnas i svart...
Svar
16
· Visningar
1 684
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag letar efter ett svart dressyrträns (gärna rundsytt men inget krav) med spännen i mässing och BRED nosgrimma ala 5cm! (Vill inte få...
2
Svar
33
· Visningar
5 988
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp