Har ni hemlarm?

Jag brukar kalla mig själv lantis, jag tycker det beror på hur man uttalar ordet och i vilket sammanhang det används. Om det ska uppfattas som nedsättande.

Tråkigt om det är så att det av Stockholmsbor är ett vanligt uttryck för lantbor. Eller för hela övriga befolkningen av landet med för den delen.
Som med alla andra nedsättande ord är det den som blir kallad för det, och inte den som säger det...som avgör om det är ok.
Lantis är lite av den svenska motsvarigheten till Hillbillys. Det finns ju en rad bättre ord att använda om man vill.
 
Tråkigt om det är så att det av Stockholmsbor är ett vanligt uttryck för lantbor. Eller för hela övriga befolkningen av landet med för den delen.
Som med alla andra nedsättande ord är det den som blir kallad för det, och inte den som säger det...som avgör om det är ok.
Lantis är lite av den svenska motsvarigheten till Hillbillys. Det finns ju en rad bättre ord att använda om man vill.
Fast är nog ett bukespeficikt problem. Vi kan ju inte använda landsbygdsbo som resten av världen kan. :cautious:
 
Tråkigt om det är så att det av Stockholmsbor är ett vanligt uttryck för lantbor. Eller för hela övriga befolkningen av landet med för den delen.
Som med alla andra nedsättande ord är det den som blir kallad för det, och inte den som säger det...som avgör om det är ok.
Lantis är lite av den svenska motsvarigheten till Hillbillys. Det finns ju en rad bättre ord att använda om man vill.
Jag hade ärligt inte en aning om att någon tyckte lantis var nedsättande. Har hört så många säga det om sig själva.. och då har det inte varit ironiskt.

varje dag lär man sig något nytt...

Vilka ord är "de rätta" att använda?
 
Jag önskar att den här tråden dör snart! I morse drömde jag att jag kom hem och hade haft inbrott. De hade stökat till som fan, dragit fram all köksinredning, stulit tv:n och laptopen men missat ipaden. Så den känsla jag upplevde var framför allt triumf, inte för att ipaden är VIKTIG och ÅNGESTLADDAD utan för att HA, JAG LURADE TJUVEN :sneaky:
 
Jag önskar att den här tråden dör snart! I morse drömde jag att jag kom hem och hade haft inbrott. De hade stökat till som fan, dragit fram all köksinredning, stulit tv:n och laptopen men missat ipaden. Så den känsla jag upplevde var framför allt triumf, inte för att ipaden är VIKTIG och ÅNGESTLADDAD utan för att HA, JAG LURADE TJUVEN :sneaky:

I valet mellan att en tjuv stjäl min hjärna eller min dator, väljer jag min hjärna. Hoppas dock att jag slipper drömma om det.
 
Jag önskar att den här tråden dör snart! I morse drömde jag att jag kom hem och hade haft inbrott. De hade stökat till som fan, dragit fram all köksinredning, stulit tv:n och laptopen men missat ipaden. Så den känsla jag upplevde var framför allt triumf, inte för att ipaden är VIKTIG och ÅNGESTLADDAD utan för att HA, JAG LURADE TJUVEN :sneaky:

Jag drömde att jag letade i en kompis skrivbord efter näsdukar och bara hittade trave efter trave med porrfilmer. Jag önskar jag drömt om inbrott istället. :cautious:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har smörjt mig med voltaren gel idag och får ingen effekt alls. Så jag undrade om jag också kunde ta Ipren och läste i fass för...
Svar
1
· Visningar
181
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
651
Senast: Mint
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
8
· Visningar
489
Senast: Sedna
·
Mat Snart dags för mig kliva på semestervikariat igen och snart börja samma bekymmer vad ta med till lunch. Givetvis lättast med matlådor...
2
Svar
30
· Visningar
1 228
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp