Enya
Trådstartare
Sv: Har ni humor?
Usch!
Vissa likheter kanske finns
Hon är min idol, finns knappt roligare människa.
Usch!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vissa likheter kanske finns
Hon är min idol, finns knappt roligare människa.
Jag skulle istället vilja fråga varför är det så viktigt att ha humor?
Inte måste man ha humor. Jag tycker att det förekommer ett missbruk av humor. All den här humorn som riktas mot politiker och andra styrande tex, är inte det bara ett sätt att hjälpa dom, att släta över deras misstag, så att ingen behöver ta något ansvar.
Nu har jag sett en film som heter en på miljonen som jag tycker är väldigt rolig men den är egentligen väldigt politisk. Jag skrattar tex väldigt mycket åt vakten som skriker, "jag har er på kornet, jävla svartskallar!" och tycker att det synliggör en "samhällelig problematik", men egentligen så kanske det också bagatelliserar det och slätar över.
Jag vill då inte vara en tråkmåns som knappt drar lite på munnen. Humor, skratta och ha roligt gör ju underverk för kroppen och själen!
Inte bara det, allt går så mycket lättare om man kan garva åt både sina och andras misstag.Humor, skratta och ha roligt gör ju underverk för kroppen och själen!
Inte bara det, allt går så mycket lättare om man kan garva åt både sina och andras misstag.
*Sa han som blev liggande raklång över ensilagehögen som låg mitt i gången där det INTE brukade ligga ensilage, och blev stångad av tjuren varenda dag i vintras och bara garvade åt alltihop.*
Vi har humor! Både du och jag. Hur många gånger under alla dessa år har vi suttit och skrattat så tårarna runnit?? Ganska många gånger skulle jag vilja påstå
Inte bara det, allt går så mycket lättare om man kan garva åt både sina och andras misstag.
*Sa han som blev liggande raklång över ensilagehögen som låg mitt i gången där det INTE brukade ligga ensilage, och blev stångad av tjuren varenda dag i vintras och bara garvade åt alltihop.*
Den klockrena bilden på dig, Mamma Mus lugg, hunden som står och tittar ner i golvet som om hon tänker "oh kära nån så förfärligt han ställer till det nu igen, kära nån" och ensilagehögen är faktiskt ganska rolig
Ja när jag umgås med djur eller håller på och fixar med dom eller hos dom så kan precis vad som helst hända, faktiskt.
Djur har humor, ganska rå men hjärtlig och kan ställa till med bus "bara-för-att" och den som sett busblicken på nån kossa som rymt i eller ur lagårn och botaniserar på egen hand och blir påkommen, skrattar man inte då åt galningen då är man totalt humorbefriad för den blicken säger ALLT!
Jag förstår i princip all humor även om jag själv inte finner den rolig.
Jag dras personligen mer åt underfundig, svart och lite rå humor, är inte ett dugg känslig och anser väl att man kan skämta om allt.
Är det något som får mig att fly fältet så är det tönterier och trams, det finns en hel del kladdig jamsande som faller in där.
Det behöver inte vara buskis eller fjantiga komedier, det räcker gott och väl att under en kvart sitta med en grupp människor en julafton och studera när familjens byracka skall leta fram sin julklapp under julgranen och försöka öppna den medan åskådarna förtjust skrattar och fnissar. Uttråkad med skämskudde är rätt beskrivning.
Då var det desto roligare när samma byracka under natten drog i sig en hel kartong Frolic och sprutade ned husse och mattes halva lägenheten med skit - det var humor!
kl
Jag tycker Black Adder är rolig....
http://www.youtube.com/watch?v=Hz3OKvt1f78
http://www.youtube.com/watch?v=9T-LxE4Pr3Q