Bukefalos 28 år!

Har ni humor?

Sv: Har ni humor?

Jag klarar inte av när humor går ut på att förnedra eller förlöjliga. Busringningar, som Hassan eller Kalle Sändare gör mig illamående.

:eek: du kan inte jämföra Kalle Sändare med Hassan!
Det är som att säga att Mozart och Kikki Danielsson är samma skit för att båda går under kategorin "musik" :p
Det Hassan sysslade med (tycker jag) var trams och förnedring och inte ett dugg roligt, dessutom härmade de en del av Kalles upplägg utan att alls fatta vad de gick ut på.
Kalle däremot, alltid artig och vänlig, skapade stundom genial humor :love: hans samtal gick aldrig ut på att förnedra, utan snarare att skapa en total förvirring där komik kunde uppstå. Han var en improvisationens mästare som sällan visste i förväg vad samtalen skulle gå ut på (till skillnad från Hassan som körde med manus med en förutbestämd slutkläm) utan de bygger mycket på felhörningar, påhittade ord och absurda improvisationer.
(exempel)

/Kosmos, hängiven medlem i Gris- och Skridskoföreningen

...och som i övrigt inte uppskattar något av TS humorexempel men älskar tex Absolutely Fabulous, Fawlty Towers, Riddaren Av Pelargonien...samt böcker som "Good Omens" :)
 
Senast ändrad:
Sv: Har ni humor?

Avskyr buskis av hela mitt hjärta, men jag gillar satir. Lindströms teckningar står i en klass för sig, men man får inte vara känslig!
 
Sv: Har ni humor?

Kl

Jag är ganska lättroad ;)

Men jag älskar Little britain och pang i bygget, så brittisk humor kanske är min melodi? :)

Sen så älskar jag Jonas Gardells humor, och stå upp komik i många former!

Och icke att förglömma alla dessa animerade filmer med massa sköna kommentarer, tex Madagaskar!
 
Sv: Har ni humor?

kl

Jag fullkomligen älskar Jönssonligan, Sällskapsresan, Repmånad, Göta Kanal och den typen av filmer, jag skrattar så jag gråter varje gång. Har sett dem massor med gånger men tröttnar aldrig :D

Annar gillar jag Big bang theori, Seinfield och det typen. Ren stå up komik roar mig sällan och absolt inte Betnér och company som bara är elaka mot andra.

Eftersom jag är smyganglofil älskar jag såklart även brittisk humor.
 
Sv: Har ni humor?

kl

Här var det spridda skurar som mamma säger. Och jag gillar inte så mycket som tagit upp i tråden.

Jag HATAR, med riktigt HAT, Skenet Bedrar. Jag kan verkligen inte med det, det kliar i kroppen och i hjärnan när jag råkar slå på kanalen det är på.

The big bang theori gillar jag, men Seinfield, How I met your mother och liknande har jag aldrig sett något speciellt av. Det är bara ointressant. Simpson och South Park är också skittrist!

Jag gillar böcker med lite humor i. Humor som liksom smiter emellan så där underfundigt. Som tex sättet Simon Beckett skriver på när han skriver om sin rättsantropolog/läkare David Hunter. När han beskriver vissa detaljer på liken eller vissa situationer kan jag fnissa, för det är... ja kul är kanske fel ord, men det är så.. ja inte fan vet jag! :o:p:D Han är min favoritförfattare tror jag. Mitt i det allvarliga, det stora och tunga ämnet han ändå skriver om så kommer en rolig kommentar, som kan gå många förbi. Min familj skulle inte reagera på den tex, men de ser inte humor i språk.

Jag tycker tex att ordet "mög" är ett ord med fnissvarning :)

I Criminal Minds mellan Derek Morgon och Penelope Garcia är ju en del konversationer lit roliga och Dr Reid kan jag också fnissa åt där. Inget asgarv ju men fniss, jag ler. :)

I en tråd i går var jag på väg att skriva en grej som kanske hade varit lite stötande beroende på hur man ser på det. Det var i Stormkökstråden och jag vet inte om Flikson tänkte på att min man är död när hon skrev att jag typ slapp vandra med min man nu. Jag höll på att skriva att det är tur att det finns fördelar också med att han är död. Det är något man inte får skämta om sådär, men tja, jag ser inte det som så allvarligt. Visserligen inte roligt kanske så att man garvar, men smått kul kommentar kan det nog vara.

Eller som när jag pratat om min hund Enya som avlivades för ett år sedan (må hon vila i frid på vacker och rofylld plats), vid ett tillfälle så sa mitt ena barn något om hennes aska som stod här hemma mitt i ett rum så hon var med oss ändå. Jag svarade att hon kände sig splittrad. Jag tror inte min Enya tog illa upp, nästa stund kallade jag henne för miljonhunden:p

http://www.youtube.com/watch?v=ZRrfmpyWb6w

Jag älskar den här hunden!

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=OFeJSd6_vyc&NR=1

Detta är humor, hundskrället har humor :D

http://www.youtube.com/watch?v=WnN5shzExcY

Sånt här kan jag fnissa åt och le så där :P

http://www.youtube.com/watch?v=7dyHSg-l-Nk

Oh Gud, detta bevisar bara hur dålig humor jag har! :o

Jag är nog rätt tråkig ändå, verkar det som.
 
Sv: Har ni humor?

Jag tycker att du har humor, Enya! I alla fall av ditt sätt att skriva så tycker jag du har förmågan att se det roliga/dråpliga i olika situationer och du kan förmedla det så att man verkligen drar på smilbanden. Humor för mig är inte buskis, komedier, sketcher etc utan reflektioner från det verkliga livet.

Tack vad snäll du är!! :)

Det är nog det jag gillar mest, kommentarer, roliga sätt att skriva på som kanske inte är så uppenbart skitroliga. Som sagt jag gillar inte Göta Kanal, Sunes sommar/Grekland osv. De är mer fjantiga.

American Pie filmerna tyckte min man om- jag hatade dem, de var ju snudd p äckliga dessutom.

Parlamentet är rätt kul, och stå uppare- vissa av dem gillar jag lite.

Jag har en på fb som lägger in sexskämt och sexskämtsbilder hela tiden, dagligen. Det är inte humor, det är bara... äckligt tycker jag!
 
Sv: Har ni humor?

Om du lever upp till ditt namn så är du definitivt en av de roligaste människorna ever! Hennes mimik, kommentarer, viljan att vara förmer...

... Och som alltid slutar i kaos. Det är humor!
 
Sv: Har ni humor?

Jag skulle istället vilja fråga varför är det så viktigt att ha humor?

Inte måste man ha humor. Jag tycker att det förekommer ett missbruk av humor. All den här humorn som riktas mot politiker och andra styrande tex, är inte det bara ett sätt att hjälpa dom, att släta över deras misstag, så att ingen behöver ta något ansvar.

Nu har jag sett en film som heter en på miljonen som jag tycker är väldigt rolig men den är egentligen väldigt politisk. Jag skrattar tex väldigt mycket åt vakten som skriker, "jag har er på kornet, jävla svartskallar!" och tycker att det synliggör en "samhällelig problematik", men egentligen så kanske det också bagatelliserar det och slätar över.
 
Sv: Har ni humor?

Om du lever upp till ditt namn så är du definitivt en av de roligaste människorna ever! Hennes mimik, kommentarer, viljan att vara förmer...

... Och som alltid slutar i kaos. Det är humor!

Exakt, hon är min stora idol :D


Kl.

Ja jag har humor. Men visar den sällan här på buke, var mer skämt och skoj här förr :D

Men privat (med vänner) brukar jag nog vara den som håller igång, är glad, får folk att skratta osv..
Älskar att munhuggas på skämt, men folk som gillar detsamma.
Har inga problem att göra bort mig om jag är på det humöret ..
 
Sv: Har ni humor?

Nej jag brukar inte reagera, speciellt inte på Sune. Big Bang Theory däremot var hysteriskt rolig ibland.

Ja, ja! Big Bang theory är så kul! Det roligaste program jag sett! :D
Men Sune etc är väl bara kul för barn? Lite lustigt kanske, men inte så man skrattar. Inte Simson heller tycker jag. Men jag kollar ibland på det, det är inte tråkigt.

Stefan o Krister däremot är tråkigt och pinsamt! :crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Min bror är ett par år äldre än mig, närmare 40. Kortfattat så har vi alla en dålig relation med vår far och min bror var retad/mobbad...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 520
Senast: Pyrite
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 412
Senast: cirkus
·
Relationer Nu känns det verkligen som om det är dags för mig att beställa ett 'crazy cat lady starter kit'. Jag har sagt det förr och jag säger...
2
Svar
26
· Visningar
5 265
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 938
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp