Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stackars stadsfolk som tolkar kvigornas nyfikenhet som livsfarlig aggressivitet så att de måste fly för sina liv!Enligt markägaren är det 34 kvigor som går där och de är ganska nyfikna av sig![]()
Glöm inte att faktiskt såg hela tre tjurar i flocken.Radikala feminististkvigor helt klart. Här ska ingen gå i normfällan och förlova sig med romantiska förtecken. Nä lite realistisk action ska det vara.
Å andra sidan så säger bonden att det är kvigor som går där så min teori är kviga med horn = tjur.Glöm inte att faktiskt såg hela tre tjurar i flocken.
Även om inte tidningen tog upp det är de deras egna uppgifter i sitt Facebook inlägg.
Juver och pungkulor kan vara förvillande lika.Å andra sidan så säger bonden att det är kvigor som går där så min teori är kviga med horn = tjur.![]()
Det har bl a skrivits om det i lokalpressen ( som jag inte kommer åt).
I stora drag var det ett som planerat in ett speciellt frieri vid Ale stenar. Om jag fattat det rätt var det lite senare på dagen när det är mer folktomt och ringen fanns i en blombukett plus att man hade hunden med sig.
Plötsligt dök det upp kor och som personerna skrev "var det också tre tjurar". Det blev panik hos de tvåbenta som springer iväg. I tumultet blir buketten med ringen uppäten och en mobil blir förstörd på något sätt.
Rätt skrattretande så här långt, speciellt för alla som är lite vana vid djur som går på bete.
Men det roliga och skrämmande, för alla djurägare är det man gör sedan. Man går på Facebook och frågar efter ägaren till korna. Man vill ha ersättning för der korna har förstört. För dom visste varken att där fanns kor eller att kor kunde bli arga på en hund i koppel.
Vad ska man säga?
De kom från Eslöv så stadsfolket är oskyldiga den här gången.
Och vad är Eslöv? En kommun?
Kvigor är väl bland det mest näsvisa i koväg man kan hitta? Skulle då inte gå in bland 34 kvigor och hoppas på att få vara ifred med hund och blombukett...Enligt markägaren är det 34 kvigor som går där och de är ganska nyfikna av sig![]()
Eslöv räknas faktiskt som en stad nuförtiden!De kom från Eslöv så stadsfolket är oskyldiga den här gången.
Fast när man raljerar över stadsbor på det här viset på buke så brukar det handla om stockholmare, och möjligen göteborgare och malmöiter. Det är de som tror att mjölken och fläskkotletterna kommer från fabriken. Så jag förstår @durachiny s påpekande.Och vad är Eslöv? En kommun?
Fast när man raljerar över stadsbor på det här viset på buke så brukar det handla om stockholmare, och möjligen göteborgare och malmöiter. Det är de som tror att mjölken och fläskkotletterna kommer från fabriken. Så jag förstår @durachiny s påpekande.
Eslövsbor är också lantisar![]()
![]()
Jag som bor i närheten ser skillnad på Eslövsborna som bor i stad och de som bor utanför runt om på landet. Man är lantis på riktigt på landet!Fast när man raljerar över stadsbor på det här viset på buke så brukar det handla om stockholmare, och möjligen göteborgare och malmöiter. Det är de som tror att mjölken och fläskkotletterna kommer från fabriken. Så jag förstår @durachiny s påpekande.
Eslövsbor är också lantisar![]()
![]()
OT men ändå inte. Läddor? Har aldrig i mitt liv hört ordet förr! Vilket språk höll jag på att skriva, men vilken dialekt är det? Blajjer , eller koblajjer säger man i östergötland...
Som København By.Stockholm är Sveriges enda stad, resten är bara små byar![]()
Det är inte så mycket juver på en kviga.Juver och pungkulor kan vara förvillande lika.![]()
Kvigor är väl bland det mest näsvisa i koväg man kan hitta? Skulle då inte gå in bland 34 kvigor och hoppas på att få vara ifred med hund och blombukett...
Ja, det är tröttsamt. Men ”stadsborna” hann få några passningar innan någon reagerade.Jag fattade det från början.
Jag orkar egentligen inte ens tjafsa men är så erbarmligt trött på stad/land föraktet