Har ni någonsin undrat över hur..

Alexandra_W

Trådstartare
.. ett svartskägg utan skägg skulle se ut?

Svaret:

viktorheltnedklippt013.jpg

Jag lider med honom. Det var iofs lite häftigt att 'få en ny hund', men ändock.. :crazy:

(Ni får ursäkta dålig mobilbild)

Sv: Har ni någonsin undrat över hur..

:rofl: Förlåt men det ser verkligen inte ut som en riesen längre.. Helt otroligt vad lite (:angel:) skägg och ögonbryn kan göra! Tanken har slagit mig att prova på någon av mina... Men nu avstår jag nog:laugh:

Mvh

Åh nej, åh nej, åh nej....

Har själv gjort den där missen en gång och insett att det under skäggen och ögonbrynen döljer sej en ful nedklippt storpudel!! :D

/Swat

Nu kommer jag få på skallen men det tar jag. Rasen ansas och klipps redan innan och detta var faktiskt till det bättre. Har aldrig gillat "getskägg och ögonbryn". Hunden blev fantastiskt fin!!!! :love: när all päls blev klippt i samma längd.

Nu kommer jag få på skallen men det tar jag. Rasen ansas och klipps redan innan och detta var faktiskt till det bättre. Har aldrig gillat "getskägg och ögonbryn". Hunden blev fantastiskt fin!!!! :love: när all päls blev klippt i samma längd.

Nu klär ju allt en skönhet förvisso :devil: Nä, skämt åsido, visst är han fin/söt även nedklippt. Men som andra skäggägare påpekat - det är ingen riesen längre!!

Om han vore en blandras skulle jag nog varva nedklippt och pälsat, just för det är kul med variation. Jag ska ta helfigursbilder sen när det inte är så 'randigt', men han ser ut som en svart vorsteh ungefär.

Men en riesen ska ha skägg. Punkt.

Att han klipptes ner är en blandning av lika delar tovigt skägg (matte hade slarvat lite med tvätt & kamning, och hamnade sen på sjukhus = vedervärdiga filttovor när jag kom ut därifrån igen) och mattes nyfikenhet (hur ser de UT utan skägg eg?)

Jag kommer dock inte göra om det. Även om jag inte fällt en enda tår, och tycker han är rätt söt som 'naken' så - det är inte min Viktor, det är nån helt annan hund, som beter sig som Viktor.

Undrar hur lång tid det tar innan han blir en riesen igen måntro.. ett halvår?

Ränka med MINST ett år innan han är fullpälsad på huvudet!!

/Swat

Men va har du gjort??

Det är ju ingen riesen längre!

Kunde du inte ha klippt bort tovorna med sax,klipper man lite under och så,blir det alltid lite skägg som döljer ev bortklippningar!

Jag brukar få klippa bort några tovor vid mungipan och under hakan när jag varit opererad i handen,då hinner det tova sig,men aldrig att jag skulle ta hela skägget och ögonbrynen:eek: Tar ju ett år innan allt växt ut!

Jag klipper knappt hennes benhår,jo det som är fult,men inte mer!

Jodå, visst kunde jag klippt bort dem med sax. Det hade iofs sett ganska fult ut det med, då han lyckats 'filta ihop' i princip allt under hakan. Så skulle blivit 'lite tussar' kvar bara. Men absolut jag kunnat klippa bort bara tovorna.

Men som jag skrev, anledningen till den mycket snaggade 'sommarfrisyren' var 50% pga grymma tovor - 50% mattes nyfikenhet hur det skulle se ut.

HAN bryr sig ju inte ett skvatt om hur han ser ut, han ska inte ställas ut - och det växer ju ut =) Jag har ju t ex klippt ner benbehåringen helt med vintertid. (Det växer ut fort som attans igen dock. Skägget lär ta längre tid)

Ja, det kommer ju inte att dröja ett helt år innan man ser att det är en riesen igen iallafall:) Men visst tar det tid innan det är fullängd på skägget.. Jag klipper också ner benhåren på mina helt på vintern och redan nu har det nästan vuxit ut igen. Det är ju bara lite päls;)

Mvh

Men så söt... Det blev en helt ny hundras!

Ungefär som när grannen rakade (ja, rakade) ned hela sin maffiga airedale - jag frågade om hon köpt en hund till när vi möttes utomhus...

Nämen! Småsöt, men absolut ingen schnauzer. Tillbaka med skägget!

Sigge (visserligen dvärg, men ändå skäggis) blev nedklippt i december och ser nu sen en dryg månad (minst) helt normal ut. Han var dock aldrig så korthårig utan hade några cm kvar så det stod rakt ut.

I augusti blev han RAKAD (operation) på halva nosen, därför blev det kortklippt i december för att jämna ut och det är alltså 1-2 mån sen det börjar se helt normalt ut.
Benhåren växer ännu mer som ogräs, för övrigt.

Hoppas du mår bättre nu förresten!

Ha! Min tibbe ser mer ut som ett svartskägg än den där gör just nu!
Bilder kommer!

Är det bara jag som inte kan se bilden?:confused:

edit. typiskt ny när jag skrev detta ser jag den;)

Han blev jätte fin men vääldigt olik sig:)

Jag tycker han ser jäääääättesööööööt ut :love:

Mer bilder!! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 543
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Fetaost
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
853
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka