Har ni något under padden till en bomlös sadel?

Bullet

Trådstartare
Jag köpte nyligen en bomlös sadel (barefoot cheyenne) och en skito pad till begagnat. Har ni med tryckavlastande pad något under för att den inte ska bli så smutsig/svettig? Jag vill inte att den ska bli äcklig..

Min häst har mycket päls och blir rättså svettig vid ridning, padden blev mer eller mindre helt nersvettad :D

Sv: Har ni något under padden till en bomlös sadel?

Jag har fårskinn eller schabrak under min pad.

Okej :) Min pad är större än vanliga allroundschabrak i stl full. Använder du dressyrschabrak under?

Jag har visserligen bomsadel, men använder ju pad (westernsadel). Såhär i pälsfällningstider brukar jag ha en filt eller handduk under paden, så blir den inte lika skitig. Lättare att tvätta en handduk som man kan slänga i tvättmaskinen än en tjock ullpad.

Tack! Vilken smart idé, då kan jag klippa till den så att den passar perfekt under paden :D Det är definitivt enklare att tvätta en filt/handduk och så håller sig dessutom paden i bättre skick!

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 242
Senast: iNHALE
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 353
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka