Har ni stallbandage?

Lindade frambenen varje kväll förut, efter att hon blivit opererad. Försöker vänja av de nu..
Så efter typ hård träning eller om hon är lite svullen.
Använder Back On Track :bow:
 
Jo jag vet det, men det är bara det som behöver lindas. Och dessutom skulle vi aldrig få stallägaren att linda 2 ben :smirk: det räcker så bra med ett liksom...
 
Jag har stallbandage på min häst nattetid vissa perioder då hon kan bli tjock i benen annars just när hon står stilla (hon är 19 år).
Har funkat jättebra m tjocka paddar o fleecelindor.
Nu har jag snabbandage (kardborreband = slippa linda) från Eskadron, oxå super!
 
Jag använder på min häst under de perioder hon blir gallig bak. (Hon är en 16-årig fd travare) Jag har dock inte lyckats klura ut vad hon får gallor av, men det har blivit bättre på senare tid...
Kan ha att göra med att hon får mindre foder nu än av de förra ägarna, men jag är inte säker. För hon får ju fortfarande gallor periodvis. :confused:
Det blir iaf bättre med stallbandage! :) Jag använder "färdiga" skydd från TL Trico.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
914
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 425
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp