Bukefalos 28 år!

Har ni varit med om något fräckare?!

E

ecssory

Jag har en dressyrsadel och en hoppsadel vilka är av samma märke.
Köpta av generalagenten.
Sadlarna kostar ca 25 000kr styck.
Vid köp provades sadlarna ut och framtida service av sadlarna i form av bomändring/omstoppning/lagning garanterades.

Just detta med GOD service kändes för mig mkt väsentligt eftersom de enda som utför just bomändringen är - generalagenten.

Sadlarna har varit till största belåtenhet i tre år men då hästen breddat sig konstaterade jag att sadlarna är för små och behöver breddas.

För den oinsatte kan jag meddela att bomändring är gjord under en arbetsdag.
Ringde och pratade med anställd vid generalagenten för att förhöra mig om att de hade tid att ta emot sadlarna.
Som de flesta här vet vill man ju inte vara utan sadel någon längre tid.
Jag tog ledigt från arbetet och åkte T/R - 26 mil - måndagen den 25/9 för att lämna sadlarna.
Fick löfte om att de skulle vara klara 26/9 och att jag definitivt skulle få tillbaka dem samma vecka.

Kostnaden för denna ypperliga service av bomändring - 1500kr/sadel.

Idag är det den 20/10.
Sadlarna är INTE fixade, min häst har stått sedan 25/9 eftersom jag inte har ngn sadel och eftersom att jag inte har möjlighet att låna ngn.

Efter diverse samtal har jag nu nolltolerans och har begärt krafftigt reducerat pris på den sk servicen.
Men nu börjar jag undra, får jag någonsin tillbaka sadlarna och kommer bommarna vara ändrade?!

Jag funderar på om jag kommer bli tvungen att gå ut med allmän varning till de som funderar på att köpa dessa (kanon) sadlar.
Generalagenten kränger dem hjärtligt till dyra pengar men när de behöver åtgärdas står man där.

De är dessutom snabba att meddela att OM man låter ngn annan sadelmakare peta på sadlarna så avsäger de sig allt ansvar och garantier.

Dock, jag hade GÄRNA lämnat sadlarna till MIN sadelmakare men när det gäller bomändring är det enbart generalagenten som kan utföra detta.
Känns mkt surt eftersom en av anledningarna till att man köper dessa sadlar är för att man skall kunna ändra dem efter häst och således ha kvar dem så länge sporten är intressant.

Tips?
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

Inga tips men ett PM vilket sadelmärke det gäller hade varit bra, då jag står i beredskap att köpa en sadel i den prisklassen (bra att veta i förväg)
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

Är i samma sits med mina ridstövlar, eller ja, den ena, blixlåset gick sönder i september och jag har fortfarande inte fått tillbaks den. :mad: Hur svårt kan det vara lksom???

Gissar att det är Ja**ar du har...?
Eftersom det rör sig om så mkt pengar så tycker jag du ska skicka ett brev om att dersom du inte får tillbaks sadlarna inom en vecka kommer du anmäla dom.
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

Va fräckt :mad: jag förstår hur du känner , skulle va jätte förbannad och undrat om man ens får tillbaka sina sadlar!
usch för sådana människor hoppas det ordnar sig

kram
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

Som blivande jurist vill jag tipsa dig om Konsumenttjänstlagen
(1985:716) som du säkerligen kan hitta på nätet. Den gäller mellan näringsidkare och konsument. Kolla § 24 och framåt som behandlar näringsidkarens dröjsmål. :idea:
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

skönt att vi har sådan som dig här på bukefalos :D
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

Som blivande jurist vill jag tipsa dig om Konsumenttjänstlagen
(1985:716) som du säkerligen kan hitta på nätet. Den gäller mellan näringsidkare och konsument. Kolla § 24 och framåt som behandlar näringsidkarens dröjsmål. :idea:


Javisst!
Det enda som gör att jag inte anmält dem ÄN är att jag inte vill reta upp återförsäljarna så jag blir ännu mer drabbad.
Först och främst vill jag säkerställa att jag får tillbaka mina sadlar med ändrade bommar.
Blir de förbannade över att jag svartmålar dem (vilket de lyckas bra med själva) så kan de lika gärna ge mig sadlarna tillbaka ojusterade.
Då är sadlarna värdelösa för mig och jag måste sälja dem vidare - vilket är en ren förlust affär.

Pluss att hästen får stå ännu längre...

Gud så uppretad jag är just nu :mad:
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

gud så irriterande.
jag väntar också på min sadel fastän att jag ska få den, är inne på 7:e veckan nu, dom sa MAX 6 veckor när ja beställde.. o har heller eg ingen sadel, men har sån tur att jag får låna av en kompis.
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

Nu är historien avslutad.

Ringde Allmänna reklamationsnämnden i början av veckan för att kolla företaget.
7 anmälningar sedan 1987.
Det tycker jag är lite, så jag tänkte att jag ville ge dem en chans till.

Ringde upp företaget och lättade mitt hjärta rejält och fick därefter löfte om att jag definitivt skulle få hämta sadlarna idag 27/10 dvs 4veckor för sent.

Idag var Spänningen total och avhämtningsplats ändrades bara 1 timma innan avtalad tid MEN väl framme fick jag en uppriktig ursäkt och en acceptabel rabatt på priset.

Nu har jag två sadlar hängande på sin plats i sadelkammaren och är som nya :) !

Allting gott slutet gott!
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

:bow:

Det viktigaste är inte att det aldrig blir fel, utan hur man reder upp det så att kunden blir nöjd.
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

Jag förstår att du är arg!! Jag fick vänta 3 mån på min sadel då den var på lagning. Bommen knäcktes efter 4 mån. på en sprajtans ny sadel, som kosta multum.
 
Sv: Har ni varit med om något fräckare?!

:bow:

Det viktigaste är inte att det aldrig blir fel, utan hur man reder upp det så att kunden blir nöjd.


Absolut!
Företaget som jag lämnade in sadeln till uppförde sig under all kritik, vilket jag lät dem veta.
Dock, sadelmakaren (som företaget samarbetar med) skötte sig och för hans skull ville jag inte driva detta vidare då även han hade blivit drabbad av en anmälning.

Surt sa räven men förr eller senare får företaget sitt straff, det brukar bli så. :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för ett år sedan en sprillans ny sadel av en lokal ridsportbutik. Jag har tyckt att det känts lite snett att rida i den, men...
2
Svar
22
· Visningar
2 509
Senast: Gimlan
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 324
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att byta sadel. Ska lämna in min Hubertus som jag köpte för tre år sen, då jag är helt säker på att bommen måste...
2
Svar
23
· Visningar
2 130
Utrustning Jag har en gammal (tillv -72) Passier dressyr som jag ÄLSKAR, har provat en hel del dressyrsadlar och inte hittat nån som jag trivs lika...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp