Återköp av sned sadel?

Jag har nu, efter en måttlig grad terrorisering lyckats få tag på ÅF. Pust. Ringde och var mycket besviken kund. Varenda gång jag nämner återköp eller pengar tillbaka byts det samtalsämne väldigt kvickt.. hmm..
ÅF är även sadelutprovare, så jag lyckades få dem till att komma ut till mig, men hela sitt arsenal av sadlar och helt enkelt prova ut en annan sadel till mig. Så den som tillverkaren nu skickar till mig åker direkt till dem. Så nu är (förhoppningsvis) problemet löst!
Men vänta nu igen, du ska alltså skicka tillbaka den nya sadeln direkt till tillverkaren, då ska du kräva pengarna tillbaka från dem, inte återförsäljaren!

Hade du haft sadel nr 1 och gjort reklamationen genom åf så hade du kunnat få pengarna tillbaka efter att de försökt åtgärda sadeln. (De får då i sin tur pengar tillbaka av tillverkaren då åf returnerar sadeln dit.)
Men genom att du själv skött reklamationen direkt med tillverkaren så ska du begära pengarna tillbaka av tillverkaren, inte åf!
 
Senast ändrad:
Men vänta nu igen, du ska alltså skicka tillbaka den nya sadeln direkt till tillverkaren, då ska du kräva pengarna tillbaka från dem, inte återförsäljaren!

Hade du haft sadel nr 1 och gjort reklamationen genom åf så hade du kunnat få pengarna tillbaka efter att de försökt åtgärda sadeln. (De får då i sin tur pengar tillbaka av tillverkaren då åf returnerar sadeln dit.)
Men genom att du själv skött reklamationen direkt med tillverkaren så ska du begära pengarna tillbaka av tillverkaren, inte åf!

Både tillverkare och ÅF har varit väldigt undvikande i sina svar gällande återbetalning, byte av sadel mm. Jag har pratat med båda, och de skyller mest på varandra. Så nu tröttnade jag och sa ifrån till ÅF, som gick med på denna lösning då pengarna tillbaka verkar vara stört omöjligt. Om jag sedan gjort rätt eller ej, det vet jag inte. ÅF kommer att ta sadeln som skickas till mig, och vi kommer göra ett byte till en annan sadel hos dem. Känner ÅF att de vill ha någon kompensation för detta så får de själva prata med tillverkaren känner jag.
 

Liknande trådar

Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 022
Senast: DarkInNight
·
Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
2 790
Utrustning Om tråden hamnade fel, får moderator gärna flytta.. Låååång story short.... Jag har upptäckt att min sadel (dyr märkes) är sned...
2
Svar
28
· Visningar
3 977
Senast: Liten
·
Utrustning Som ni ser av rubriken så undrar jag alltså om det är någon här som skickat sin sadel till fabriken för att få bommen vidgad. Eller...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp