Har tappat min aptit.

annie_cool

Trådstartare
Hejsan vet inte hur jag ska förklara detta men det är så att jag har nästan tappad min aptit.Vet inte varför jag tvingar i mig att äta vet att det inte är bra. Detta började för ca: 1 vecka sen ungefär jag mår annars bra lite tröttare än vanlig men det kanske är det inget. Vad tror ni? och hur ska jag få tillbaka min aptit?

Sv: Har tappat min aptit.

Jag hade en sådan period tidigt i våras, åt i bästa fall hälften av vad jag gjorde "innan". Kände inte alls för att äta mer än absolut nödvändigt, all mat såg så grå och trist ut. För mig blev det bättre när jag fick ett fysiskt krävande jobb med fasta matrutiner. Nu äter jag som en häst och är hungrig nästan jämt, mår allmänt bra och orkar mer.

Vad har du för rutiner? Äter du vid samma tider varje dag eller lite hipp som happ? Jag tror i alla fall att det är bra med fasta matrutiner varvat med aktivitet så att man faktiskt hinner bli hungrig, och VILL ha mat. Ät sådant du tycker om, då är det lättare att få det att slinka ner. :)

Liknande trådar

Mat Jag äter vanligtvis bara ett (knäcke)bröd med valfritt pålägg och ett glas vatten. Världens tråkigaste frukost, och inte speciellt... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 221
Senast: Sanna25
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 564
Senast: Rosett
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka