Ha Ha ha... Jag kan bara konstatera att ingen av er som svarat är speciellt vuxen..men å andra sidan hade jag inte räknat med det. Här kryllar det av små lillgamla besserwisser och Töntar finns det gott om inom westernvärlden och det är ju beklagligt att konstatera att återväxten där är tryggad.
Hela den här tråden är som westernvärlden i övrigt verkar det som... ha ha ha... Inget seriöst... utan bara en massa amatörer som håller på och dretar och en jävla massa åsikter om allt möjligt ...men några konkreta resultat .. det ser man sällan. för att inte tala om stilen på ridningen.. 80% av alla som sitter i en westernsadel borde för fan lära sig rida först. Om inte annat för att skona er häst från att ha någon som sitter och åker och studsar omkring . Att titta på en westerntävling.. och se alla dessa töntar som inte kan rida..Fy fan.. Att ha mage och ge sig ut och tävla när man inte kan rida.. i vilken annan gren kan man göra så.. Western kommer aldrig att bli stort om det inte blir fler duktiga ryttare..
Dom 20 % som kan (och dom är duktiga

) kommer väl förmodligen från den klassiska ridningen där man lärt sig från grunden.. tack och lov.. och det syns på tävlingsbanorna)
Men att titta på töntar som svingar ett lasso och är på hästryggen i tio sekunder Bhaa...

För att inte tala om hur dom rider fram hästarna... uurrk jag mår illa av att se detta.. och det är inte för att dom har så fruktansvärd dålig smak när det gäller klädval

näää... det är för att jag tycker det är för DJÄVLIGT mot hästarna som inte får en ordentlig uppvärmning innan dom skall gå in och bli sporrade till en galopprusning. Dom flesta ( Inte ALLA där finns några som är jävligt bra ) killar (töntarna) har nog bara den hästkunskapen som dom har sett på cowboyfilmer...
Och förmodligen har dom väl lärt sig rida framför tv också.. ser ut så ha ha ha
Men så är den sanna verkligheten och jag tror inte den kommer att ändras....