Har vi inte glömt nåt väldigt viktigt?

Sv: Har vi inte glömt nåt väldigt viktigt?

monke skrev:
Jag håller helt med dig, bort med western och dess otroligt töntiga ryttare och fram för "pojkar som tycker om pojkar i trikåer" eller varför inte "flickor i för små kläder på för stora hästar" :d
Eller "Småflickor med stora munnar och litet förstånd".
Det är tur att all dom finns som kan det där med att rida så att inte alla hästar behöver står ut med cowboys och andra hemskheter. :cry:

Nej jag tycker att man kan slopa "tävla western" rubriken helt så kanske häst världen hade blivit rensad från den här sortens, besserwissrar. :idea:

Att läsa under rubriker som hoppning och dressyr eller varför inte klassisk ridning är så otroligt mycket mer givande och för att inte säga lärorikt. Förhoppningsvis kommer alla dessa stackars vilseledda filmtittande amatörer att gå till närmaste ridskola för att beställa tid för en "riktig" lektion i ridning. :idea:

Som jag sagt innan så är det synd att inte alla föstår att om dom lägger på en hopp eller dressyrsadel på sin häst istället för en western variant, så kommer kunskapen som ett brev på posten :confused:
Lätt som en plätt :rofl:

Heja dig
Monke :)

:rofl: :rofl: :rofl:

:bow: Hejja dig :)

Måste säga att jag håller oxå på HAMPUS

Tror att ni som inte tycker om western har kommit lite väl fel.Varför inte bara ta att alla tycker om olika saker.

jag tolkade de som om monke var ironisk..... men jag kanske har fel-

Ja en sak är ju iallafall säker att vi har olika intressen här i livet.
Men jag kan verkligen hålla med dig om det här med uppvärmning. Suck!
Man ser alltför få som rider fram sina hästar ordentligt,
inte undra på att det blir skador i sporten.

Ofta när man påpekar det här med uppvärmning så får man höra att
- Så gör inte proffsen i USA. Ok, det är USA det, med ett helt
annat klimat och en hel annan "industri" när det gäller detta.

Ja jag kan hålla med om att det är många amatörer ute på
tävlingarna som varken kan skillnaden på höger o vänster galopp.
Men alla är vi ju barn i början och någonstans måste dom ju börja
och vi har faktiskt en hel del duktiga amatörer också, får inte
glömma det. :smirk:

Alla har vi ju olika stilar. Å det finns många olika varianter, Ponny
expressen i snöstorm, stake i baken, Titta om hästen har loppor stilen.
Ja det finns många själv har jag problem med den sistnämnda.

Jessica

Kan meddela att hon var mycket ironisk......för oss som vet vem hon är... ;) :D

/Carina :eek:

Bra då hejjar jag ännu mer på monke....

Ja fast det nu inte verkar vara OK att rösta på sin Kille så tänker jag göra det i alla fall....... Helt Klart Karl!!!!!! Han e sverigest sexigaste cowboy i mina ögon i alla fall!!!! :love:

Miss_Trouble skrev:
Ja fast det nu inte verkar vara OK att rösta på sin Kille så tänker jag göra det i alla fall....... Helt Klart Karl!!!!!! Han e sverigest sexigaste cowboy i mina ögon i alla fall!!!! :love:

:angel: Hur kunde jag lista ut de??? :banana: :angel: :rofl:

Du är tuff och mycket kunnig du!!! Som kan så många olika svordommar.... coolt!!!

monke skrev:
Jag håller helt med dig, bort med western och dess otroligt töntiga ryttare och fram för "pojkar som tycker om pojkar i trikåer" eller varför inte "flickor i för små kläder på för stora hästar" :d
Eller "Småflickor med stora munnar och litet förstånd".
Det är tur att all dom finns som kan det där med att rida så att inte alla hästar behöver står ut med cowboys och andra hemskheter. :cry:

Nej jag tycker att man kan slopa "tävla western" rubriken helt så kanske häst världen hade blivit rensad från den här sortens, besserwissrar. :idea:

Att läsa under rubriker som hoppning och dressyr eller varför inte klassisk ridning är så otroligt mycket mer givande och för att inte säga lärorikt. Förhoppningsvis kommer alla dessa stackars vilseledda filmtittande amatörer att gå till närmaste ridskola för att beställa tid för en "riktig" lektion i ridning. :idea:

Som jag sagt innan så är det synd att inte alla föstår att om dom lägger på en hopp eller dressyrsadel på sin häst istället för en western variant, så kommer kunskapen som ett brev på posten :confused:
Lätt som en plätt :rofl:

Heja dig
Monke :)
:rofl: :rofl: :rofl:
Å där va kvällens skratt räddat!!! Tack!! :D

Bra Jessica S. Ditt svar visar att det finns hopp inom western.
Resten av de som har reagerat har gjort det precis som jag misstänkte. Dom läser men förstår inte.. man kan bara hoppas att dom gör det så småningom.. men egentligen vem bryr sig... Om man inte ser det som försigår på westerntävlingarna,, typ framridning och hur folk rider.. (Märk väl att jag sa att ca 20% är mycket duktiga och har bra hästkunskap.. men mongobarnen som läste mitt inlägg kanske har svårt med det svenska språket.. även om jag använt en del svordomar.. ha ha.. kul att det retar en del.).... hur skall man då kunna få dom att förstå att det är för hästarna väl jag tänker på. jag skiter väl i vad man lär sig hästkunskap och vad man rider i för sadel.. så länge man bryr sig om hästen och dess fysiologiska förutsättningar och inte gör saker som gör den illa så spelar det ingen roll vad man rider..
Men det är kul att folk reagerar.. öskar att det vore mer inom western som Jessica S som har insett hur illa det egentligen står till med merparten av hästkunskapen. Men det är bara att konstatera att mongobarnen på denna sidan är i majoritet...kanske dom växer upp...

Nu håller jag ju inte med dig till 100% och jag tycker du är väldigt
hård och elak i dina ord. Har din mamma inte lärt dig att vissa saker säger/skriver man bara inte. :smirk:

En fråga bara, tävlar du själv??

- Jessica - ;)

Tyvärr så gör ditt sätt att skriva på att man över huvudtaget inte får nån speciell lust att förstå :smirk: .. men den dagen du har något konstruktivt att säga utan att vara både nedlåtande och otrevlig så lyssnar jag gärna.
Men tills dess så får du gärna kalla mig vad du vill eftersom det inte rör mig i ryggen, jag vet vad jag kan och hur jag rider och så länge min häst mår bra så får du tycka precis vad du vill om sveriges westerutövare..... ;) :angel:

/Carina :eek:

Va bra.. Det är väl därför det är sådana här forum ??
Jag har inte klagat på någon speciell person ,, men dom som har saker att invända kanske känner sig träffade.?
:smirk:
Oavsett vad man rider så tycker jag ivf att hästen är det viktiga !!!
Och visst finns det puckos som inte borde ha häst inom den klassiska ridningen med..
Där har dom det största problemet med att hantera sina hästar vid i och urlastning t.ex. Inte dom som har hästkänsla och tränar på det hemma.. men dom som inte gör det och får slå in sin häst efter avslutad tävling...de e lika illa det.
Men det verkar ha spårat ut ordentligt denna tråd...
Och till ni som undrar om jag tävlar.. JA och jag har även varit på en hel del western tävlngar och sett katastrofen med egna ögon.. :eek:

Va bra! då kan du väl ge dig till känna nån gång om du är och tävlar i Värmland eller om du skulle se mitt namn bland de tävlande nån annanstans så kan vi väl ta och diskutera saken lite mer ingående... :idea:
Mitt namn hittar du vid min presentation, visst jag kanske tar åt mig vad du skriver men det beror nog på att man alltid undrar "är jag verkligen bra nog". De flesta människor har ju vissa saker de är lite osäkra på och i mitt fall gäller det ridningen eftersom jag alltid varit rädd för den samtidigt som jag tycker det är kul... :(
Så det är väl anledningen till att jag tar åt mig och givetvis undrar jag om jag nu räkar vara en av dessa människor du sett och tyckt de inte visste vad de gjorde... :crazy:

Men jag tycker fortfarande att du kunde vara smidigare i ditt sätt att kritisera, speciellt om vill att folk ska respektera vad du har att säga. Så när någon har din attityd och sätt att uttrycka sig på då får inte jag nån större lust att ta till mig det på ett konstruktivt sätt.

Men som sagt var jag skulle gärna vilja ta det mellan fyra ögon nån gång, om du vågar. ;)
Eller är du den typen som bara vågar uttrycka dina åsikter när ingen kan sitta direkt och säga emot och ha egna åsikter. ;)

Tar du min utmaning...eller?.. :D

/Carina

jag tycker ni har spårat ut lite nu.....

har man klagomål på western så starta en annan tråd då.... det finns ju alltid nån som vill komentera så tråden blir nog bra...

men denna tråden är ju till för att vi ska rösta fram sveriges snyggaste cowboy 2004..... året är ju snart slut...kan la vara bra å få fram ett svar då!!! eller???

sätt fart nu "flickor"...kom med ett namn så får vi se vem som får flest röster!!!

min röst ligger fortfarande på KARL LÖNNBERG!!!!!

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Blueberry skrev:
Är det inte dags att utse en ny "Sveriges Snyggaste Cowboy" snart?
:d :D

För att vi som inte varit på så många tävlingar i år ska kunna vara med och rösta tycker jag vi behöver BILDER på alla "nominerade" :d

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 220
Senast: Pinus
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka