Bukefalos 28 år!

Har vi några norrmän här?

cambodia

Trådstartare
Jag tänkte skoja med min kollega och fira 17:e maj på jobbet. Jag har googlat lite och ser förstås min gräns för vad jag kan åstadkomma på mitt kontor. Men hur firar man egentligen?

Läste om champagne till frukost, är det något vedertaget? Vi kan ju inte skåla i champagne på sjukhuset förstås, men finns ju annan bubblig dricka!

Är det något från Norge man saknar som inte finns i Sverige? Typ godis? Jag har tex i dagsläget redan en godisskål som jag skulle kunna fylla med något annat, men vad?

Flaggor finns naturligtvis!

Kom med tips!

🇳🇴 🇳🇴 🇳🇴
 
Jag tänkte skoja med min kollega och fira 17:e maj på jobbet. Jag har googlat lite och ser förstås min gräns för vad jag kan åstadkomma på mitt kontor. Men hur firar man egentligen?

Läste om champagne till frukost, är det något vedertaget? Vi kan ju inte skåla i champagne på sjukhuset förstås, men finns ju annan bubblig dricka!

Är det något från Norge man saknar som inte finns i Sverige? Typ godis? Jag har tex i dagsläget redan en godisskål som jag skulle kunna fylla med något annat, men vad?

Flaggor finns naturligtvis!

Kom med tips!

🇳🇴 🇳🇴 🇳🇴
Varmkorv och glass, flaggor och många många ”hurra” 😊. Det är det jag minns från de två 17. mai som jag upplevt live 😉.
 
Jag tänkte skoja med min kollega och fira 17:e maj på jobbet. Jag har googlat lite och ser förstås min gräns för vad jag kan åstadkomma på mitt kontor. Men hur firar man egentligen?

Läste om champagne till frukost, är det något vedertaget? Vi kan ju inte skåla i champagne på sjukhuset förstås, men finns ju annan bubblig dricka!

Är det något från Norge man saknar som inte finns i Sverige? Typ godis? Jag har tex i dagsläget redan en godisskål som jag skulle kunna fylla med något annat, men vad?

Flaggor finns naturligtvis!

Kom med tips!

🇳🇴 🇳🇴 🇳🇴
Bjud på varmkorv i tunnbröd (lompe) och micra några grandiosa!

Sedan är 17:e maj för mig lekar som springa med ägg på sked eller säckhoppningsstafett! Det ingår även att träffa ett gäng äldre tanter (släktingar) som nyper en i kinden och på ett fint sätt påpekar att jag är tjock.( dvs jag har inte firat på plats i Norge sedan mitten på 80-talet så kanske har jag inte så mycket att komma med☺️)
 
Ingen säckhoppning tror jag 😂

Varmkorv känns ju enkelt på ett sätt, men samtidigt svårt att inte involvera hela kliniken då 😅 Vi har tyvärr ingen möjlighet att laga mat på plats.
 
ÄLSKADE att fira 17 maj och åkte tillbaka till Norge efter hemflytt bara för att få fira! :love:

Champagne och våfflor med brunost har alltid varit förekommande hos norrmännen vi firat med. Flaggor och bunad varit givet. Vi hade alltid stor brunch och gick sedan ut på stan för festligheter.
 
ÄLSKADE att fira 17 maj och åkte tillbaka till Norge efter hemflytt bara för att få fira! :love:

Champagne och våfflor med brunost har alltid varit förekommande hos norrmännen vi firat med. Flaggor och bunad varit givet. Vi hade alltid stor brunch och gick sedan ut på stan för festligheter.
Låter härligt! Kan tänka mig att det är något man saknar 🥰
 
Ingen säckhoppning tror jag 😂

Varmkorv känns ju enkelt på ett sätt, men samtidigt svårt att inte involvera hela kliniken då 😅 Vi har tyvärr ingen möjlighet att laga mat på plats.
Koka vatten i vattenkokaren och häll øver korvarna så blir dom varma. Winerpølser =korv när det ska vara fint.
 
Senast ändrad:
Farmor var norska och vi firade 17:e maj i Norge någon gång när jag var liten. Det jag kommer igår är parader med blåsorkester. Och russarna med deras russkort eller vad de heter.
 
Tack, tänkte också på ryssar och gotlandsruss 😂 Skönt att vi redde ut den saken!

Apropå det där tunnbrödet med korv i, vad har man mer i det förutom korv?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp