Bukefalos 28 år!

Har vi några norrmän här?

Flaggorna som jag köpt, de var orimligt stora men fina 😁 Vi får gå i korridoren och ha parad!
(Mer troligt ska jag bara ställa dem på rummet)

C4A97009-AD76-496B-88D9-81D51858A389.jpeg
 
Flaggorna som jag köpt, de var orimligt stora men fina 😁 Vi får gå i korridoren och ha parad!
(Mer troligt ska jag bara ställa dem på rummet)

Visa bifogad fil 116155
Svarar mig själv.

Det visar sig nu att jag inte kommer kunna använda dessa. Köpte dem begagnat och de stank cigarettrök, lyckas inte få bort lukten trots vädring och bakpulver - så besviken. Får se hur jag ska lösa detta :down:
 
Bjud på varmkorv i tunnbröd (lompe) och micra några grandiosa!

Sedan är 17:e maj för mig lekar som springa med ägg på sked eller säckhoppningsstafett! Det ingår även att träffa ett gäng äldre tanter (släktingar) som nyper en i kinden och på ett fint sätt påpekar att jag är tjock.( dvs jag har inte firat på plats i Norge sedan mitten på 80-talet så kanske har jag inte så mycket att komma med☺️)
Ja! Micra Grandiosa😂
 
Lägg i ett ättiksbad?
Bra idé men de började ”blöda” färg när jag bara spolade vatten på dem så det blir nog inte bra. Allting stinker. Måste köpt dem av en väldigt inpyrd person, vill inte tänka på hur det det luktar i dennes bostad :yuck:

Har hittat en del kul på en sida med festartiklar, försöker nu att inte gå för långt när jag handlar 😂
 
Alltså jag läste om varmkorv och glass, tyckte det lät så märkligt - men det är alltså så? 😁
Glassen och varmkorven serveras ju inte tillsammans, utan man äter korven först och sedan en glass. Fast om man är barn blir det gärna glass i båda fallen :) Annars tycker jag nog du skal ta en tur över till Norge och köpa LOMPE, ett slags tunnbröd gjord på potatis och mjöl som man lindar in varmkorven i. Du skal även lägga i 2-3 köttbuljong tärningar i vattnet som korven värms i, på det sättet drar inte vattnet ur all smak från korven på samma sätt som görs här i Sverige.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp