Håranalys?

Vet inte till hur stor nytta min input är, men jag har gjort en elementanalys på mitt eget hår i universitetets laboratorium eftersom det ingick i en. Analysen utförs i princip genom att lösa upp håret och köra en elementanalys på vilka grundämnen och i vilka mängder de förekommer i håret. Så den vetenskapen är det inget fel på, man får veta exakt vad håret består av och kan därför då avläsa vilka mängder mineraler och dylikt som finns i håret. Hur bra detta relaterar till eventuell mineralbrist i kroppen kan jag dock inte uttala mig om, jag antar att de som gör dessa analyser jämför ditt resultat med någon sorts referens på hur ett "hälsosamt" hår ser ut och ger rekommendationer efter denna. Svårt att veta hur seriös den referensen är om målet är att sälja mer kosttillskott. Men visst var det en kul grej att testa, fick själv veta att mitt hår innehåller otroligt mycket kalcium? :confused:
 
Om du är sugen på att göra det -G Ö R det:banana:. Du känner tom. folk som gjort och som blivit hjälpta. Jag tycker det är kul att prova Bullshit prylar. Jag gick hos en som tog blodprov som granskades i mikroskop. Jag fick en massa piller och pulver. Jag hade länge dragits med värk i höger stortåled (och i molande värk i bägge hallusvalgus). Värken i stortåleden berodde på gikt. Han sa det så där i förbifarten - Det jag kan utläsa av ditt blod är at du har ont i stortåleden, så visade han i microskåpet hur han såg det. Nå efter några veckor var värk i tåled och hallusvalugs borta. Mitt annars trissta hår (vintertid) höll sig riktigt bra över vintern och jag fick frågor av andra vad jag gjort med håret.
Gör ett hårtest och skriv om det här så kanske jag testar det också:).

Det går inte att se på blodet att man har ont på något speciellt ställe.
Fick du någon giktbehandling av den här kvacksalvaren eller gick det över av sig själv?

Och "hallux valgus" betyder sned stortå. Det är en beskrivning, inte ett ställe på foten.
 
Det går inte att se på blodet att man har ont på något speciellt ställe.
Fick du någon giktbehandling av den här kvacksalvaren eller gick det över av sig själv?

Och "hallux valgus" betyder sned stortå. Det är en beskrivning, inte ett ställe på foten.
Brrr, usch vilken hemsk tanke om varje led och muskel hade egna smärtmarkörer som man behövde hitta i mikroskop :nailbiting:. Har haft nog med mardrömmar om att titta på och känna igen diverse sjuka blodkroppar.
 
Det går inte att se på blodet att man har ont på något speciellt ställe.
Han tog lite blod som sedan studerades i microskop och frågade om jag såg de gula prickarna som ser ut som små stenar. Du har förmodligen ont i höger stortå. de där gula prickarna är (jag kan har fel) men jag tror han sa att det var urinkristaller. Något med urin i alla fall:D
Fick du någon giktbehandling
Om du menar medicin, recept och apotek. -Nä.
 
Han tog lite blod som sedan studerades i microskop och frågade om jag såg de gula prickarna som ser ut som små stenar. Du har förmodligen ont i höger stortå. de där gula prickarna är (jag kan har fel) men jag tror han sa att det var urinkristaller. Något med urin i alla fall:D
Om du menar medicin, recept och apotek. -Nä.


Gikt är just urinsyrakristaller som samlas i leden i stortån och kan göra svinont på natten. Jag hade det ett tag. För högt proteinintag kan ligga bakom och det kan ha varit när jag åt mycket protein. Nu har jag inte känt det på jättelänge. Men om det syns i mikroskop vet jag inte.
 
Han tog lite blod som sedan studerades i microskop och frågade om jag såg de gula prickarna som ser ut som små stenar. Du har förmodligen ont i höger stortå. de där gula prickarna är (jag kan har fel) men jag tror han sa att det var urinkristaller. Något med urin i alla fall:D
Om du menar medicin, recept och apotek. -Nä.
:rofl::rofl::rofl:
 

Liknande trådar

Mat Jag har några urbrunna ljusglas som jag tycker är väldigt charmiga, och skulle vilja ha som dricksglas. Plast använder jag bara sådant...
Svar
2
· Visningar
411
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ En skidolycka år 2000 har gjort att min menisk är trasig. Nu tycker ortopeden att jag är så dålig att det är dags för operation. Någon...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: alazzi
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 822
Senast: LiviaFilippa
·
Fritid Någon som gjort det? Funkar det bra? Krångligt eller smidigt?
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp