Hårborttagning i ansiktet?

Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Jag vaxar eller trådar min överläpp då och då. Inte för att jag direkt har mycket fjun där, men eftersom jag ett tag hade mycket piercingar runt munnen drogs ju uppmärksamheten dit och då ville jag inte vara fjunig, och nu kan jag helt enkelt inte sluta. Tycker inte det gör ont att vaxa, använder weet vaxstrips för ansiktet. Däremot kan jag få någon lite finne där jag vaxat. Men jag har acne hy så :p
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Hittade ansiktsvaxet idag så jag ska prova snart :) är det något jag borde tänka på innan? Några knep? :)
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

KL
Måste bara fråga, det finns alltså någon som faktiskt blir av med håren med Weet?
Jag kan ha krämen på i bra mycket längre tid än vad som står på paketen, men inte sjutton blir jag av med några hår. Har provat på både armar och ben och med olika färger på förpackningen, med samma resultat. Lika hårfager efter som innan....
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Hittade ansiktsvaxet idag så jag ska prova snart :) är det något jag borde tänka på innan? Några knep? :)

Detta fick jag lära mig av min salong. Gjorde brasilianskt men huden i ansiktet är ju nästan lika känslig som underlivets :)
- Peela försiktigt innan vaxningen för att förebygga inåtväxande hårstrån
- Om det blir rött och prickigt - klia INTE. Peela INTE. Pudra med babypuder, bara babypuder och låt det vara, det går över. Får väl göras kvällstid så du inte går ut och ser ut som att.. ja, du fattar :D
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

*svarar flera*

Alltså, nu är jag kinkig och har inget svar på ursprungsfrågan men det heter Veet! Inte Weet.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Varför skäms du för att du har lite hår i ansiktet? Vad är det att skämmas över? Är det ditt FEL att du har hår i ansiktet? Är du ensam kvinna i VÄRLDEN som har hår i ansiktet? Sluta skämmas, det är ju hur vanligt som helst. Ta bort det om du vill, låt bli om du inte ids. Faktiskt egentligen inte svårare än så. Tycker det är hemskt att du ska gå runt och skämmas för det.

Edit:...jag är för "välkänd" i butikerna här i stan så jag vet inte om jag törs gå in och fråga heller
Vad spelar det för roll? Om de träffat dig vet de väl att du har några strån i ansiktet ändå? Varför blir det pinsamt när du ska ta bort dem? *ärligt nyfiken*
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Måste bara fråga, det finns alltså någon som faktiskt blir av med håren med Weet?
Jag använder alltid Veet hårborttagningskräm i ansiktet. Typ mellan ögonbrynen och lite på överläppen. Har det på i kanske 15 minuter och sen bränns det så mycket att jag måste ta bort det. Håren är borta och jag är babylen. :)

Jättebra ju! :D
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

För att jag är så ful i övrigt och då blir det mer påtagligt med sådant jag inte kan dölja.
Jag jämför mig INTE med andra (men jag är naturligtvis medveten om att det finns många fler med samma problem vad gäller hårväxt i ansiktet) så det funkar inte för mig att tänka att jag inte är ensam.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

15 minuter i ansiktet med vanliga "veet"? Det låter inte så klokt med tanke på att det uttryckligen står att man INTE ska överskrida maxtiden på 6 min och heller inte använda den i ansiktet/nära slemhinnor eller annat känsligt.
Hoppas jag missförstod bara :)
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Har du provat en hårborttagningskräm som heter Sensitive Skin care? Jag tål inte heller Veet men den är det inga problem med. Den köpte jag i vanlig mataffär. Jag har visserligen inte använt någon av dem i ansiktet utan bara under armarna och på bikinilinjen. Av Veet blir jag ilsket röd men inte av Sensitive Skin care. Det finns också en annan hårborttagningskräm som brukar finnas på apoteket som jag inte minns vad den heter men som också funkar utan att irritera huden så en koll på apoteket kanske kan ge något? Jag hittade också den här http://bybloom.com/sv/product/2494/harborttagningskram-ansikte när jag googlade på "hårborttagningskräm ansikte" och den verkar ju mild och dessutom får man med en fuktkräm som ska användas efteråt.

Du ska inte säga att du är ful. Jag har sett dig på kort och jag tycker att du är jättesöt.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Veet- vaxet ville inte alls. Vad gjorde jag för fel?
Kletet fastnade på huden och inte ett strå.försvann :crazy:
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Du kanske inte drog tillräckligt snabbt? Jag drar från kinden snett uppåt mot näsan (så det bli mothårs), med ett snabbt ryck!
Jag värmer även "stripsen" genom att gnugga dem i handflatan innan jag delar på dem, och förstås, gnugga fast stripen ordentligt mot läppen så håret verkligen fastnar.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Till fjunets fösvar:
Sådana små fjun och babyhår sägs ju i fotomodellsvärlden bara göra en fotogenisk eller vad det heter. Dvs, man gör sig bättre i bild, något med ljusets brytning osv. Dvs en fördel med fjun!
Jag är rätt fjunig hela jag. Det där med att kvinnor ska vara totalt hårlösa, där vi normalt har eller kan ha hår, är en sådan snedvridning idag. Skapar massa problem där inga problem finns.
Visst, om du har mustach med svarta hår så kan jag förstå... Men annars får du nog räkna dig till de som fångas vackert i kameralinsen. Jag har sett någon bild, såvitt jag minns var du riktigt söt. Fjunen gjorde nog sitt till...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp