R
Reginn
hej jag är en sådan ryttare som kan bli lite hård i handen ibland (mest i galopp) jag stör mej på det jätte mycket
någon som har några tips??
man vill ju inte vara dum mot hästen liksom
någon som har några tips??

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dessvärre är jag ingen vän av ordningen när det gäller att rida på lång tygel, detta lär sällan personen något mer än att inte våga röra hästen.
Dessvärre är jag ingen vän av ordningen när det gäller att rida på lång tygel, detta lär sällan personen något mer än att inte våga röra hästen.
Eller lär personen börja förstärka andra hjälper som säte och vikt och att träna på sin kommunikation med pållen istället
Rolle
Islandshäster på lösdrift.
Att rida hästen på lång tygel kan ge skador på ryggen, varför? Jo när du ger hästen lång tygen så sänker den ryggen och att i det läget arbeta med sätet ger liksom ingenting. Ryttaren sitter rakt på hästens skelett, något man INTE bör sträva efter.
Att träna kommunikation kan man göra på många sätt, detta lär var ett av de sämre.
När det gäller kommunikationen (ledarskapet) bör man kanske ha klarat av det innan man sitter upp i de flesta fallen, och alltid när det gäller de egna pållarna
Att rida hästen på lång tygel kan ge skador på ryggen, varför? Jo när du ger hästen lång tygen så sänker den ryggen och att i det läget arbeta med sätet ger liksom ingenting. Ryttaren sitter rakt på hästens skelett, något man INTE bör sträva efter.
Att träna kommunikation kan man göra på många sätt, detta lär var ett av de sämre.