Bukefalos 28 år!

Hård mage?

Lycanthrope

Trådstartare
Någon som sitter på en enkel huskur mot hård mage?

Brukar alltid göra av mig på morgonen efter jag kört första skolturen och kommer tillbaka till garaget, men idag slutade jag tidigare och när jag kom hem var det mycket att göra så jag glömde bort.
Och nu började det göra lite i bakändan och jag satte mig på toa men iiiingenting på 20 minuter.

Magen brukar krångla när jag inte sköter tiderna :meh:, men det brukar inte göra ont :mad:

Det är väl inte farligt att vara förstoppad någon dag/några dagar?
Igår gjorde jag som vanligt och jag har faktiskt fisit ett par gånger idag :D
 
Sv: Hård mage?

Katrinplommon! Finns mosade på burk det ska tydligen va både gott och laxerande :D
 
Sv: Hård mage?

Förstoppning i en vecka eller två är inte farligt men smärtsamt och besvärligt. *vet*

Dröjer det mer än tre- fyra veckor börjar det bli mer akut. I värsta fall kan tarmarna spricka har jag nyss lärt mig.

Enkla huskurer är dels lösande mat - som linfrö-gel, katrinplommon och annat (det gör säkert att googla fram mer) Samt motion. Att jogga tex är bra. Allt som skakar om magen. Samma som med kolikhästar - man ska röra på sig ;)

Funkar inte det finns det medel på Apoteket. Själv tog jag i många år en påse Importal varje kväll. I värsta fall finns rent laxermedel.
 
Sv: Hård mage?

Tack båda :)

Jag är inte nödig utan reagerade mest på att det gjorde ont i nedre delen av magen och slutet av tarmen och tänkte då att jag kanske borde gå på toa. Får jogga på morgonen och se om det blir bättre :)
 
Sv: Hård mage?

Maskrostabletter. Finns på hälsokosten. Kan ta ett tag innan magen är regelbunden igen, varför inte ta två till frukost några dagar?
 
Sv: Hård mage?

Vatten melon och mycket vatten, ofta är det det för lite vätska som gör att magen blir hård och parallellt med lite rörelser/motion.
 
Sv: Hård mage?

Köp lactulose på apoteket det finns receptfritt. Funkar på både människor, hundar och katter och kan vara bra att ha hemma. Snällt mot magen är det också och inte tarmirriterande som de flesta andra laxermedel är.
 
Sv: Hård mage?

I matväg är som många har sagt katrinplommon bra, man kan även äta kiwi och päron. Drick mycket vatten och rör på dig.

Annars finns ju lactulose, cilaxoral och movicol på apoteket.
 
Sv: Hård mage?

Solroskärnor (osaltade) funkar bra på mig. Tar ca en matsked om dagen. vid behov.
Blåbär är lösande, (kokta blåbär stoppande).
Inolaxol, (finns väl receptfritt?)
Plommon.
Psylliumfröskal+mkt vatten
Linfrön+mkt vatten.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 458
Senast: Blyger
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp