Hårda tester av old mac´s på snö

S

Sunnan

Jag måste berätta att jag är djupt imponerad av old mac´sens grepp på snö och is. Har skrittat 1½ timme på snöklädda grusvägar idag och oj, vad bra min häst gick

Inte någon tendens till att halka, jag höll själv på att dratta på ändan flera gånger. Vägen var hårdpackad med snö då bilarna kör där.
Enda gången hon halkade till lite var på ren blankis och då blev det märken på isen liknande de märken som blir när dubbdäck glider på is

Så jag är både överraskad och väldigt nöjd
Testade trava henne några steg, och göra halt för att se om hon gled, men icke.
vi gick i riktiga nedförsbackar och uppförsbackar, men nemos problemos
 
Kul att höra hur de fungerar på snö :D
Vi är nya på oldmacs nu i sommar och jag är nöjd så långt men har funderat hur dom fungerar på snö :confused:
Synd att man inte kan brodda dom ändå. Här i södra Sverige blir det ofta isigt på vintern pga alla milda dagar.
 
Jag bor i Kiruna och här är det snö nu!

Jag trodde verkligen inte att old mac´sen skulle fungera på snö, men ack så jag bedrog mig. Jag tror inte de kommer fungera om det är hemskt isigt, men på snö där skorna får lite fäste så funkar de perfekt!
så problemet med broddade boots nu under övergångsperioden löser sig! tjolahopp
 

Liknande trådar

S
Utrustning jag har noll kunnande i såna där skor man kan trä på när man rider istället för riktiga skor. vilka märken är bra? duger old mac´s eller...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp