Bukefalos 28 år!

hårdost till ostbricka

Primadonna är en hårdost från Holland, smakrik och god! Jag fick den vid en ost- och vinprovning precis förra veckan, inte en sort som jag kände till sedan tidigare så det var lite spännande. :P
 
Nu måste jag bara lägga till att knepet med ost är att låta den stå framme i god tid. Då kan all ost blomma ut och smaka gott. Kylskåpskall brie är ingen hit, men 4-5 timmar i rumstemperatur- då jäklar händer det grejer.
 
10948980_1535442013403641_500975189_n.jpg

Vi var ett gäng och det slutade visst med ett riktigt ostfrosseri. :angel: Jäklar så gott! Vi köpte flera olika hårdostar, däribland gryuère, iberico och manchego. Hittade inte tallegio men väl en annan kittost från Värmland som var jättegod. :up: De andra stod för olika mögelostar, och det bjöds på den spännande 'drycken' sangrita. Visade sig riktigt fint med en tomatshot som avbräck mot all ost. Mycket lyckat!

Tack för alla tips, kommer komma väl till pass framöver. :)
 
10948980_1535442013403641_500975189_n.jpg

Vi var ett gäng och det slutade visst med ett riktigt ostfrosseri. :angel: Jäklar så gott! Vi köpte flera olika hårdostar, däribland gryuère, iberico och manchego. Hittade inte tallegio men väl en annan kittost från Värmland som var jättegod. :up: De andra stod för olika mögelostar, och det bjöds på den spännande 'drycken' sangrita. Visade sig riktigt fint med en tomatshot som avbräck mot all ost. Mycket lyckat!

Tack för alla tips, kommer komma väl till pass framöver. :)

Alltså det där ser ju helt brutalt gott ut :up: :d
 
Nu har du ju redan haft din ostbricka, men rekommenderar varmt en engelsk cheddar som heter black bomber (kan även stå black cheddar) krämig med mycket smak, nästan smälter i munnen utan den där beskan som vissa ostar kan ha i eftersmaken :)
 
Jag skulle behöva tips till ikväll på god smakrik hårdost eller liknande som passar bra med lite marmelad till! Äter det gärna på restaurang men har aldrig köpt det själv så jag vet inte vad man ska välja? Har olika marmelader och kommer ha brie, mögelost etc också.

Tack på förhand bukeoraklet! ;)

Västerbottenost (den fina i guldförpackning) med fikonmarmelad! :love: Så snuskigt gott att jag skulle kunna äta det varje dag, hela tiden.
 
Åh jag längtar efter att få njuta av en riktigt god ostbricka :)
Nu är det bara vällagrade hårdostar som får ätas...
Men men så är det när man har bebis i magen :heart
 

Liknande trådar

Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 177
Senast: annersia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 407
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 310
Senast: Lisalei
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp