Hårfällning.

H

hoppsan

Vad ska annvändas vid hårfällning.Jag har tidigare haft B-vitamin.Men nu läste jag i ridsport att man ska ha ADE-vitamin.Vad annvänder ni ? :confused:
 
jag använder B-vit. har inte hört att man ska ge nåt annat :confused:
 
Jag har bara hört B-vitamin. Kan ju vara bra om hästen har jobbigt att fälla. Annars behövs det inte. :)
 
Jag har också bara använt B-vit förut, men köpte nån multivitamin den här gången.
 
Jag använder B-vitamin men har faktiskt funderat på multivitaminer.
 
Jag har bara använt B-vitamin men det kommer kanske nya rön? Det vore kul att höra om någaon har erfarenhet av något annat "preparat".
 
B-vitamin är det som är bra vid pälsfällning. Är hästen allmänt trött och hängig så kan tillskott av ADE funka.
 
ADE är väl de vitaminer som försvinner i höet nu under vintern, då kan det ju vara bra att komplettera med det om det finns en brist.
 
innan gav jag vanlig b-vitamin till ponnyn,nu ger jag soja,och det innehåller b-vitamin,tyckte det var onödigt att ge båda soja & b-vitamin. så jag har soja & det funkar för mig.
Men nu till dig och din häst:
har b-vitamin funka innan?
funkar det så fortsätt med det.
Man ska inte tro på allt man läser!

:banana: :banana: :banana: :banana:
johanna
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: tanten
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
801
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Ullmerkott
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp