Bukefalos 28 år!

Hårfällning.

H

hoppsan

Vad ska annvändas vid hårfällning.Jag har tidigare haft B-vitamin.Men nu läste jag i ridsport att man ska ha ADE-vitamin.Vad annvänder ni ? :confused:
 
jag använder B-vit. har inte hört att man ska ge nåt annat :confused:
 
Jag har bara hört B-vitamin. Kan ju vara bra om hästen har jobbigt att fälla. Annars behövs det inte. :)
 
Jag har också bara använt B-vit förut, men köpte nån multivitamin den här gången.
 
Jag använder B-vitamin men har faktiskt funderat på multivitaminer.
 
Jag har bara använt B-vitamin men det kommer kanske nya rön? Det vore kul att höra om någaon har erfarenhet av något annat "preparat".
 
B-vitamin är det som är bra vid pälsfällning. Är hästen allmänt trött och hängig så kan tillskott av ADE funka.
 
ADE är väl de vitaminer som försvinner i höet nu under vintern, då kan det ju vara bra att komplettera med det om det finns en brist.
 
innan gav jag vanlig b-vitamin till ponnyn,nu ger jag soja,och det innehåller b-vitamin,tyckte det var onödigt att ge båda soja & b-vitamin. så jag har soja & det funkar för mig.
Men nu till dig och din häst:
har b-vitamin funka innan?
funkar det så fortsätt med det.
Man ska inte tro på allt man läser!

:banana: :banana: :banana: :banana:
johanna
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
670
Senast: Rosett
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: slant98
·
Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
620
Hästvård Jag har läst en hel del annonser för stallplats senaste tiden och frasen i rubriken är väldigt vanlig. Men betyder det att man lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 843
Senast: Apollo 13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp