G
Grausho

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för dem orden Camilla. Ja det är skittristmen ändå skönt att nu definitivt veta att det inte finns nåt intresse för Härjedalsritten så nu behöver vi inte fundera eller lägga ner energi på någon fortsättning. Vi gav verkligen ALLT ALLT ALLT för årets tävling och när nu intresset knappt fanns så gick luften ur oss totalt och vi kommer inte arrangera fler tävlingar hos oss
Vi är sååååååååå besvikna
för vi lyssnade verkligen och tog till oss av all kritik och skräddarsydde tävlingen efter folks alla önskemål.... men icke. Härjedalsritten är nu nedlagd och vi får minnas den i våra hjärtan...underbara minnen
och vi tackar alla som varit hos oss under åren
Jag kan ju bara konstatera, precis som Camilla, att distans är inget för HELA Sverige. Nä nu ska jag gå ut och titta var man kan hitta dressyrtävlingar, tänk va enkelt..... häst, sadel, träns, rida programmet-5 min...KLAR! Ha det så gott allihopa
och lycka till i framtiden alla där nere i söder
![]()
Jag förstår att ni är besvikna och att ni gjort allt för att det ska bli bra, men varför inte vara lite självkritiska istället för att gång på gång basunera ut att distansryttarna i sverige har "svikit" er?
Jag tror att en stor orsak till att det blev få anmälningar var att det låg på midsommarhelgen? Även i fall vi distansryttare & groomar inte har något emot att tillbringa helgen på ett sådan sätt så har många av oss familj med traditioner runt midsommar?
Jag kan se framför mig hur en av teamets groomar lämnar sin sambo som naturligtvis är väldigt uppmuntrande och förstående i andra samanhang kanske inte skulle uppskatta att bli lämnad själv under midsommar! Jag anser inte att man kan kräva vad som helst av sin omgivning, utan livet är ett givande och tagande?
Nästa faktor som jag tror kan ha spelat in är att ni planerat in Härjedalsritten helgen efter SM och tre veckor efter Härjedalsritten så är det YR-SM? Det borde innebära att på ca. en månad så är det två SM och Härjedalsritten, det har kanske också betydelse?
Det är kanske så att Härjedalsritten har gjort sitt vad vet jag, men jag hade gärna åkt till er om det had varit helgen efter i stället.
Sen måste ni ju förstå att man som distansryttare inte åker 50 mil till en tävling om man har andra tävlingar i närområdet som har de klasserna som man vill starta? Det valet måste man kunna göra utan att behöva ha dåligt samvete som jag tycker ni antyder att vi andra distansryttare ska ha?
/Camilla
Men de har de ju faktiskt gjort. Förra året skrevs bla den här tråden:Jag förstår att ni är besvikna och att ni gjort allt för att det ska bli bra, men varför inte vara lite självkritiska istället för att gång på gång basunera ut att distansryttarna i sverige har "svikit" er?
Självkritiska har vi försökt vara i alla år och det vi kom fram till på arrangörsträffen var denna helg eller ingen alls eftersom det krockade med tävlingar hur vi än la den. Härjedalsritten har definitivt gjort sitt, kan inte tänka mig att någon av oss orkar driva den vidare efter detta. Finns ingen anledning att lägga ner all den tid och energi när det finns andra som uppskattar den bättre (våra barn, familjer, hästar). Det där med samvetet är ju upp till var och en- vi har bara uttryckt våra känslor och tackat för oss.
Men de har de ju faktiskt gjort. Förra året skrevs bla den här tråden:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=799979&highlight=midsommar
Och läser man tredje sidans inlägg så ser man att midsommar diskuterades och att flera tyckte att det var en bra idé.
Vad ska man göra som arrangör? Vända ut och in på sig?
/Camilla
Men det är ju det de inte gör - de har ju försökt att påverkar alla dessa andra faktorer - vi fick ju egentligen skräddarsy årets Härjedalsritt bara här på Buke och jag antar att de lyssnat på ryttarna utanför detta forum också.Men, jag anser fortfarande att det inte är okej att enbart skylla den låga anmälningssiffran på oss andra distansryttare i resten av sverige när det antagligen är flera faktorer som spelar in.
I de allra flesta fall när man gör en "marknadsundersökning" så frågar man ju inte ALLA utan ett urval och om då en viss del av detta urval tycker på ett visst sätt är det inte konstigt att man drar slutsatsen att lika stor del av ALLA tycker likadant...Efter att ha läst den tråden så kan jag hålla med om att arrangörerna har gjort mycket för att lyssna till distansryttarnas önskemål, men de som framförde där att de tycker att midsommar var en bra idé var inte så många och de var kanske till och med anmälda i år?